Actief bezig in Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Actief bezig in Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Actief bezig in Banos

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Juni 2015 | Ecuador, Baños

Vandaag konden we kiezen uit een heel aantal sportieve activiteiten: raften, paardrijden, canyoning en canopy. Wij wilden wel canyoning gaan doen in de ochtend en canopy in de middag. Canyoning is abseilen door een waterval heen. En canopy aan een soort kabelbaan tussen de bomen of toch over een ravijn heen glijden.

We gingen met z´n 3en canyoning doen en uiteindelijk kwam er nog een russisch meisje bij onze groep. We kregen gelukkig een wetsuit, schoenen en een regentrui om aan te trekken. Wat wel nodig was want het was echt Nederlands weer vandaag. We moesten natuurlijk eerst naar een flinke hoogte lopen (waarom had ik daar van tevoren niet over nagedacht? :-S) en toen we op 3 meter hoogte waren gingen we via 5 watervallen naar beneden. Echt super leuk! Alleen bij de 3e werd het wat minder want toen moest ik nog een meter of 3 en was mijn touw op! :-O Gelukkig kon ik wel blijven staan op die plek en naar beneden schreeuwen (waar Désirée stond). Die heeft de gids, die boven stond, uiteindelijk duidelijk proberen te maken wat er aan de hand was (wat niet meevalt als er zoveel herrie van de waterval is) en die is gelukkig naar beneden gekomen en heeft mij aan hem vastgemaakt en zo zijn we samen naar beneden gegaan. Ik stond wel ff te trillen. De 2 watervallen daarna moesten we naar beneden glijden op onze kont maar of dat nou zoveel beter was :-S Ik denk dat we er nog wel wat blauwe plekken aan over houden ;-)

´s middags wilden we de canopy tour gaan doen maar omdat het al de hele dag (en waarschijnlijk ook al voordat we hier kwamen) regende kon het niet doorgaan. Heel erg jammer maar we zijn wel blij dat ze veiligheid voorop stellen.

Morgen gaan we naar de hoogste vulkaan van Ecuador: de chimborazo. We gaan hier een stuk klimmen op flinke hoogte (hopelijk hebben we daar geen last van) en de liefhebbers kunnen dan nog een stukje naar beneden mountainbiken.

Adios!

• 18 Juni 2015 - 23:04

Annelies:

Wauw! Het klinkt echt allemaal echt te gek! Wat een gave ervaringen. Die blauwe plekken zijn vast goed voor de doorbloeding en dus ook tegen cellulitis. :-)
    Geniet ervan meid!

• 19 Juni 2015 - 03:18

Lisette:

Hahaha Annelies. Jij weet er weer een mooie positieve draai aan te geven! ;-)