Naar Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Naar Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Naar Banos

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Juni 2015 | Ecuador, Baños

Om half 6 ging de wekker en dat was toch best wel vroeg... Maar het zou weer een lange reisdag worden dus we moesten op tijd vertrekken. Om 7 uur gingen we met de boot weer terug richting de bus maar....halverwege kwamen we er achter dat iemand z´n statief in de lodge had laten staan dus daar moest de boot uiteindelijk voor terug varen en wij moesten 40 minuten wachten...Beetje jammer.

Daarna begon de reis naar Banos met een heel aantal stops onderweg.

Als eerste een winkeltje waar ze van Balsa hout van alles maakte. Vooral dieren (zoals papegaaien en toekans). Het is super zacht hout dus we moeten nog even kijken hoe we het thuis krijgen maar we konden het natuurlijk niet laten om iets te kopen ;-)

Na de lunch gingen we naar een hele grote waterval. Van een afstand was ie al heel erg mooi en we konden er naar toe lopen. Kleinigheidje was wel dat onze gids (die hier ook voor het eerst is...) vergeten was om te vertellen dat je je regenjas beter mee kon nemen :-S Als we uiteindelijk helemaal naar boven wilde werd je kletsnat dus dat hebben we uiteindelijk maar niet gedaan. Ook omdat je door een claustrofobisch klein gat moest klimmen om boven te komen.

Laatste stop voor vandaag was een kabelbaan over een ravijn. Grappig om gedaan te hebben. Je kon hier ook al hangend (met je gezicht naar beneden) over het ravijn met een soort kabelbaan maar hier was helaas geen tijd meer voor (al denken onze ouders daar vast anders over :-P)

Nu zijn we eindelijk in Banos en morgen kunnen we een aantal verschillende activiteiten gaan doen waar we zo meer uitleg over krijgen maar daar over morgen meer :-)

Groetjes en tot gauw!

• 17 Juni 2015 - 10:38

Cecile:

Klinkt good allemoal! Vul plezeer nog! Jammer vaan de kabelbaan maar gekke dinge doon kunde in nl ok. Is de medische zurg ok vast beter..

• 17 Juni 2015 - 13:16

Marij:

zo ik heb weer even wat bijgelezen. leuk dat je het zo goed op de hoogte houdt met alle verhalen! :)

• 17 Juni 2015 - 17:33

Janet:

Lieve Lisette
    Jaloersmakende humoristische verhalen! Dankjewel.
    Lieve Dees
    Je bent een echte Reiziger. Great attitude. Ik ben heel blij dat je/jullie het zo leuk hebben. Nog geen plukje heimwee? Ik heb het altijd na ongeveer 14 dagen hoe leuk/mooi/interessant het ook is.
    Lieve allebei
    Nog veel fijne dagen