Naar de jungle toe! - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Naar de jungle toe! - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Naar de jungle toe!

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 Juni 2015 | Ecuador, Tena

Vandaag vertrokken we van Otavalo naar de jungle. Het zou een lange reisdag worden dus dat het regenachtig was, was niet zo erg.

De enige stop, op de lunch na, hebben we bij de therm(in)ale baden gemaakt. Het was bewolkt en ongeveer 15 graden maar we wilden het toch graag proberen. Dus met kippenvel en half bevroren voeten stonden we in bikini in de kleedkamer. Toen we eindelijk in het water stapte waren we dat snel vergeten. Het was echt heerlijk warm! Er waren baden van verschillende temperaturen maar wij zaten, uiteraard, in de warmste. Désirée heeft nog een wisselbad gedaan dus met haar bloedsomloop zit het wel goed ;-) Toen we verrimpeld en warm genoeg waren zijn we na een uurtje er weer uit gegaan. Gelukkig was het heel helder en schoon water (dus we stonken niet naar rotte eieren ofzo). Daarna was het nog een paar uur rijden naar Tena (daar begint de jungle ongeveer) en vervolgens nog 2 uur totdat we bij het punt kwamen waar we op de boot naar de lodges gingen. Na 20 minuten varen kwamen we bij de lodges aan. Super mooi. Er waren er 12 en er was verder niemand behalve wij. Sinds kort hadden ze warm water om te douchen, niet verkeerd. Al bleek het later net niet koud te zijn maar dat is niet erg als het heel erg vochtig en ongeveer 30 graden is.

We kregen een stevige maaltijd en konden daarna tevreden naar bed. We hadden gelukkig een klamboe om de muggen bij ons vandaan te houden. En natuurlijk 50% deet (die ook als nagellak remover blijkt te werken: hoe lekker multifunctioneel ;-))
Met oordopjes in hebben we best wel prima geslapen. Al hoor je natuurlijk nog wel brullende kikkers, heel veel vogels en beren. Oh nee, wacht, dat waren onze snurkende buren :-S

• 18 Juni 2015 - 23:09

Annelies:

Wat een heerlijk vrouwelijk reisverslag hahaha, die deet als nagellakremover....geweldig! Humor :-)