Rondje kratermeer - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Rondje kratermeer - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Rondje kratermeer

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 Juni 2015 | Ecuador, Otavalo

Het was een drukke dag vandaag. Vanmorgen gingen we naar het kratermeer Cuicocha. Hier gingen we een fliinke wandeling maken. En omdat we op hoogte zitten ging dat gepaard met flink wat gesteun en gekreun en de nodige zweetdruppels. Maar het was het allemaal meer dan waard want het uitzicht was super mooi! Gelukkig was het zonnig waardoor het meer heel erg blauw leek. De wandeling zou 1.5 uur heen en 1.5 uur terug zijn (via dezelfde route). Toen we boven waren bleek dat we er onderweg een heel aantal verloren waren dus niet iedereen heeft de top gehaald. Boven aangekomen kregen we de keus of we nog verder omhoog wilden of terug naar beneden. Bikkel Désirée wilde nog graag een stuk verder omhoog lopen. Ik ging liever naar beneden (tja, wat zegt dat over mij dan he...sowieso dat ik niet zo´n wandelaar ben ;-))
Op de terugweg naar beneden hebben we de achtergebleven mensen weer meegenomen en iedereen kwam gelukkig zonder kleerscheuren terug.

Daarna waren we wel toe aan een lunch en 1 iemand was zo dapper om al voor de cavia te gaan. Iedereen wilde natuurlijk weten hoe het eruit zou zien en hoe het smaakte. Nou, de cavia´s hier zijn ongeveer zo groot als bij ons een konijn dus das een flinke maaltijd en het smaakt uiteraard....naar kip ;-) Wij willen m ook nog wel een keer proberen, maar dan wel als avond eten en met een flinke fles bier erbij :-P

Na de lunch konden we rondkijken bij winkels die heel veel spullen van leer verkopen maar helaas zat er voor Désirée toch net niet de tas bij die ze wilde. Hopelijk komen we ergens anders nog iets tegen.

Daarna gingen we door naar een fabriekje waar we uitleg kregen hoe ze muziek instumenten maken (o.a. pamfluiten). Hier heb ik een beschilderde regenpijp gekocht. Dat is een beschilderde houten buis waar steentjes inzitten en als je m dan onderste boven houdt maakt ie t geluid van regen (ja, ik weet ook wel dat ik op de meeste dagen ook gewoon buiten kan gaan staan om dat geluid te horen ;-) maar ik miste het hier al bijna :-D

Laatste stop voor vandaag was een winkeltje waar ze wandkleden weven. Mooi om te zien en ongelofelijk hoeveel werk het is (met een kleed van 1x1.5 meter was hij 7 dagen bezig, 8 uur per dag en het patroon zat alleen in zijn hoofd!).

Daarna hebben we bij het hotel even onze rugzak neergezet en zijn we nog een keer naar de indianenmarkt gegaan. Vandaag toch wel wat souvenirs gekocht. En qua prijs mogen we niet klagen. Met dank aan super onderhandelaar en tolk: Désirée :-D

Vanavond gaan we op tijd eten en ook vroeg naar bed want morgen moeten we om....5 uur opstaan. We gaan namelijk naar de jungle en dat is 7.5 uur rijden. En we maken onderweg ook nog een stop bij thermale baden dus dan doen we er nog langer over.
We kunnen maar een kleine rugzak meenemen met spullen voor 3 dagen dus dat wordt nog creatief en efficient inpakken vanavond :-)

Waarschijnlijk zijn we daar niet bereikbaar dus hopelijk over een aantal dagen weer een nieuwe update en hele mooie foto´s.

Groetjes!

Désirée en Lisette

• 14 Juni 2015 - 23:24

Franci:

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    De foto's zijn prachtig.
    Veel plezier op weg naar- en in- de Jungle.
    Geniet van jullie reis.

• 15 Juni 2015 - 08:45

JanV:

Hi Lisette en Désirée,
    Heb net jullie berichten gelezen. Super mooi daar. Ben blij, dat je de vlucht hebt overleefd en dattie gladjes is verlopen. De Kolibrie foto's waren schitterend mooi. In de pocket, zou ik zeggen. Natuurlijk kun je het die Fransozen toevertrouwen om het weer te verprutsen met de evenaar. Maar toch, jullie zijn er geweest. Ben zo jaloers op jullie. Jullie zien zoveel moois.
    Ben vandaag net terug van het trouwfeestje van mijn zwager. Een mailbox vol, maar ben eerst naar jullie verslagen gegaan. Het trouwfeest is een super succes en Henk en ik zijn gesloopt, maar dik tevreden. Het thema: "Alles is Liefde". En de volgende dag, toen we elkaar weer zagen, even lekker janken (heerlijk, die ontladingen). Maar dat komt later nog wel een keer.
    Meisjes, geniet met volle teugen van jullie mooie avonturen. We zien jullie verslagen en foto's graag tegemoet.
    Groetjes: JanV

• 15 Juni 2015 - 17:02

Sanne!:

Hoi Hoi! hoorde vandaag dat jullie n reisverslag hadden! even gegoogled en gevonden! Leuk om te lezen waar jullie al geweest zijn, foto's zijn tof!

Geniet ervan samen!

Gr Sanne

• 15 Juni 2015 - 20:55

Janet:

Lieve Desiree en Lisette
    Van Lennart jullie blogspot gekregen. Leuk te lezen wat jullie allemaal doen en zien. Met tot nu toe 500 foto's eindig je op 1500!! Harry en ik hadden er 1000 van China. Teruggebracht naar 800 om uit te kiezen voor het boek. Voor de posters aiai toch weer te vaak de zoom gebruikt. En dat vergroot toch vaak niet scherp genoeg. Maar de ervaring van er zijn en genieten is niet in een getal uit te drukken. Nog heel veel plezier en mooie ervaringen. Liefs Janet

• 15 Juni 2015 - 22:40

Ellen:

Wat een prachtige kleuren, ik denk dat ik niet weg te slaan zou zijn bij die markten, wat fotogeniek allemaal!
    ....hmmm...misschien nóg een land toevoegen aan mijn wishlist.....
    Veel (foto) plezier!

• 16 Juni 2015 - 18:38

Anneke Damming:

Hoi meisjes, jullie zijn nog maar een weekje in Equador en dan al zoveel gezien. prachtige foto's. wij krijgen een klein idee van hoeveel indrukken jullie al opgedaan hebben. Voorzichtig daar in die jungle, en we horen graag snel weer van jullie. groetjes papa, mama en christian. kus, kus kus....