Mc Donalds!! :-D - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Mc Donalds!! :-D - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Mc Donalds!! :-D

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

We zitten nu bij de Mac. Ff checken of ze hier hetzelfde hebben als in Nederland en jawel hoor: ook hier hebben ze gewoon een Mc Chicken menu. :-D

Vandaag een relaxte dag gehad. We slapen in het Phoenix hotel in Jogyakarta. De mensen die wel eens door een reisgids voor verre reizen gebladerd hebben kennen dit hotel ongetwijfeld. Super mooi.

Vanmorgen zijn we eerst naar het huis van de sultan geweest (die hebben ze volgens mij een stuk of 40 in Indonesie dus ik hoop dat dit de laatste was...) daarna gingen we naar een batikfabriek waar we konden zien hoe deze stoffen gemaakt worden. Het gaat toch wel iets anders dan vroeger op de basisschool. ;-) In het winkeltje aangekomen was ik meteen het 'slachtoffer' dat klaar mocht gaan staan zodat ze konden showen hoe je een sarong op 7 manier kunt dragen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om er geen te kopen dus dat heb ik uiteindelijk toch maar gedaan. Kan ik op Bali mooi naar t strand aan :-)

Daarna naar een fabriekje geweest waar ze zilver maken. Super mooi maar ik had gedacht dat het veel goedkoper zou zijn. Geen sieraden voor mij dus (aangezien ze een paar miljoen rupia kosten: ongeveer 100 euro voor een armbandje).

Na de lunch gingen we naar een galarij van een beroemde kunstenaar die doeken beschilderde op de batikmanier. Hij had een hele mooie abstracte met rood en paars en die hebben we uiteindelijk gekocht. Niet goedkoop (zeker niet voor hier) maar we hebben nog zo weinig (kleur) aan de muur en het is zelden dat we allebei iets mooi vinden, dat we m toch meegenomen hebben. Onderweg naar buiten kwamen we nog een kleinere tegen die we ook nog voor een 'special price' meegenomen hebben. Gelukkig waren de muren in de woonkamer daarna op want anders werd t een duur grapje. We hebben nu de camera niet bij ons maar foto's volgen nog.

Morgen gaan we naar Malang. Van daaruit gaan we 2 dagen later naar de Bromo. Gelukkig hebben we een nieuwe bus want het wordt een lange rit. (De eerste bus die we hadden was naar ons idee prima maar maakte teveel herrie: de 2e bus was voor Aziatische mensen, dus voor ons veel te klein maar de reisleider vond deze toch beter: na veel klagen hebben we nu een super grote bus voor 11 personen: heerlijk!)

Byebye! L&L

• 12 Oktober 2011 - 13:57

Marij:

Hallo L&L,

Hopelijk hebben jullie ook van alle 7 de mogelijkheden hoe je een sarong omdoet op foto? I hope! :)
    Verder klinkt het wederom erg mooi daar! Benieuwd na jullie schilderije!
    Geniet er van!

Xx