Duiken :-S - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Duiken :-S - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Duiken :-S

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Oktober 2011 | Indonesië, Sanur

Gister zijn we vanuit Ubud richting Sanur vertrokken. We gingen naar een Barong dans voorstelling en het was echt in 1 woord...verschrikkelijk!! Het was geen dans maar een soort slecht toneelstuk en toen we hoopte dat het bijna afgelopen was, zagen we op de beschrijving dat we pas net de inleiding gehad hadden (en er dus nog 4 delen volgden! :-()
Nadat we dit overleefd hadden gingen we naar een typisch Balinees huis. Hier kon je ook kopi luwak drinken (voor de mensen die het niet kennen: de beste koffie ter wereld: de bonen worden opgegeten door een soort kat, daarna uitgepoept en dan wordt er koffie van gemaakt. Je kunt je wel voorstellen waar die heerlijke extra aroma's vandaan komen... :-S)
Omdat we nog geen kans hadden gehad om foto's te maken van sawa's (terrasvormige rijstvelden), is de chauffeur een stuk omgereden en kregen we eindelijk een moment om het vast te leggen voor in het fotoboek.
Na de lunch kwamen we aan in ons laatste hotel. En we hoopten op een wit strand en blauwe zee maar of het nou aan de bewolking lag: het was niet echt zoals in de folder. Misschien is het met een stralende zon erop anders.

Vandaag zouden we om 7.30 opgehaald worden om te gaan duiken. Na een uur en 10 minuten wachten (!!!) was de chauffeur er eindelijk. De tijd is hier duidelijk van elastiek ja :-S Het is een Nederlandse duikschool maar ik vond het geen aanrader: de mensen waren helemaal niet vriendelijk (de instructeur wel maar de eigenaren niet) en er kon nog geen persoonlijke ontvangst of een excuus voor het late ophalen vanaf...
Eerst in het zwembad geleerd hoe duiken werkt (omdat het voor mij de eerste keer was) en daar ging het eigenlijk al niet echt lekker maar na een uurtje gingen we toch naar de oceaan. Toen ik eenmaal in het water lag vond ik het toch wel heel erg golven en kreeg ik het spaans benauwd dus ik durfde niet meer... Ik ben weer in de boot gaan zitten en Louis heeft wel een duik gemaakt.
Erg jammer dat het zo tegenviel maar hopelijk heeft Louis mooie foto's gemaakt.

Morgen gaan we naar Lembongan: een bounty eiland hier vlakbij. We gaan een rondvaart maken door de mangrove bossen en lekker over t strand wandelen. Ook gaan we met een glasboot varen en misschien nog wel snorkelen.

Vrijdag hopelijk nog een laatste verslag en dan zit onze vakantie er alweer op :-(

Doei!! L&L

• 19 Oktober 2011 - 15:33

Tiny:

Wat is er toch veel te zien en te doen in Indonisië. Balinese dans leek mij toch wel mooi. Daar moet je het dus ook niet hebben van landgenoten.

Louis voelt zich duidelijk als een vis in het water!

Ik zal zo meteen eens eerst kijken waar onze koffie vandaan komt. Dat is toch echt geen aanrader en dan maar hopen dat die kat voor de variatie niet net een muisje heeft verorberd.
    (extra aroma?)

Geniet maar van de laatste dagen van de vakantie.

Tot zaterdag!

Groetjes,

Pap en Mam.

• 19 Oktober 2011 - 21:09

Annelies:

Haha, geweldig zo'n koffiekat! Ik heb hier ook nog wel wat in de kattebak liggen om koffie van te maken ;-)
    Meid, ik ken het...ik raakte in paniek tijdens het snorkelen. Afschuwelijke sport en hobby, hoe kunnen mensen het toch leuk vinden om die onderwaterwereld te bekijken. Zolang je het nooit gedaan hebt weet je gelukkig ook niet wat je mist ;-) Louis, respect!

Heel veel plezier op dat bounty eiland en geniet nog van de laatste zon want hier is het best wel koud! Lisette, jij als reptiel zult echt moeten wennen! We krijgen er wel een zonnetje bij dit weekend!

• 21 Oktober 2011 - 07:44

Lisette:

Die koffie bij ons is waarschijnlijk gewoon geplukt dus geen zorgen: je vergist je ook niet zomaar want in Nederland kost t 700 euro per kilo! :-O

Gelukkig dat er nog een beetje zon komt dit weekend want ik word niet blij van de gedachte dat het ongeveer 25 graden kouder is in Nederland! Brrr....