Chimborazo - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Chimborazo - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Chimborazo

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Juni 2015 | Ecuador, Riobamba

Weer een super leuke en intensieve dag gehad. Na het onbijt zouden we in 3 uur naar de ingang van het park wat om de Chimborazo vulkaan ligt, rijden. De Chimborazo is vanaf het middelpunt van de aarde gemeten het hoogste punt. En met een hoogte van 6310 meter de hoogste vulkaan van Ecuador.

We zouden naar een hoogte van 4800 meter rijden en konden daarna in een uur naar 5000 meter lopen. Omdat het zo hoog ligt, en hoogte ziekte erg gevaarlijk kan zijn, moesten we ons goed voorbereiden. De avond van tevoren geen alcohol (ja, je moet er heel veel voor over hebben ;-)), voordat je op hoogte komt al 2 liter water drinken en zorgen dat je genoeg suiker binnenkrijgt. Het is zeker geen garantie dat je het dan niet krijgt maar het verkleint iig de kans.

Na een stop bij een locale markt (waar wij net zo goed een attractie waren als de locals), de nodige plaspauzes ren een stop bij een tankstation waar de dame achter de kassa Desiree haar trui wilde kopen, arriveerden we bij de ingang. Daarna was het nog 3 kwartier rijden, door flinke zandstormen, naar de hut op 4800 meter. Vanaf daar vertrokken we dik ingepakt tegen de wind en kou, stapvoets omhoog. We hadden allebei niet echt last vsn de hoogte (behalve dat je super snel buiten adem bent) maar windkracht 9 sned ook heel erg je adem af. En we zijn een paar keer bijna van fe weg afgewaaid! :-O Het was best wel afzien maar we hebben het gehaald! En dat kon lang niet iedereen zeggen :-)

Na de lunch kon je nog een stuk terug naar beneden mountainbiken. Hier kreeg je een gratis scrub/zandstraal behandeling bij. Ik had t best koud (ondanks mijn 5 lagen kleding, uiteraard :-S) dus ik was blij dat ik me niet hiervoor ingeschreven had. Desiree ging wel, op een iets te kleine fiets maar vond t uiteindelijk niet zo'n fijne tocht.

In t hotel lekker al het zand eraf gedoucht en na het eten op tijd naar bed omdat we om half 5 op moeten staan (hoezo relax vakantie?) omdat we morgen de duivelsneus route met de trein gaan doen en als we te laat aankomen is ie weg. Dus deze 2 bejaarden gaan lekker om kwart voor 9 naar bed ;-)

Weltruste!