Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Mei 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Vandaag is alweer de laatste dag in Botswana want vanmiddag gaan we naar Zimbabwe. Veel mensen hadden het koud vannacht maar ik niet. Veel mensen hebben me uitgelachen omdat mijn slaapzak zo groot is als n halve backpack maat uiteindelijk waren ze vanmorgen wel n beetje jaloers denk ik ;-)

We reden naar Chobe NP waar we n boottocht gingen maken over de rivier. De ene kant van de rivier hoort bij Namibië: de andere kant van de rivier is botswana. Het was echt geweldig. We hadden lunch meegenomen voor onderweg maar er waren zoveel dieren overal dat we nog amper tijd hadden om het op te eten. Waar moesten we beginnen? Krokodillen, n buffel, nijlpaarden, olifanten in het water. Vooral dat laatste was fantastisch. Om op een bootje zo dichtbij te komen dat had ik echt niet verwacht. Wauw!

Daarna gingen we naar de grensenovergang met Zimbabwe. Iedereen moest 30 euro betalen voor een visum behalve de Canadezen. Die moesten 75 dollar betalen. Vraag me toch af wat die ooit misdaan hebben....

Net na de grens werden we al meteen aangehouden door de politie. Dat zal hier waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren. Ze beweerden dat onze tank lekte en daarom moesten we n boete betalen. Maar ten eerste lekt de tank niet en ten tweede staat er nergens dat je een boete kunt krijgen als je diesel op straat lekt. Corruptie ten top. Onze gids wilde t niet betalen maar we hebben er n half uur gestaan en uiteindelijk heeft ie toch n bon gekregen om morgen ergens te betalen (wat ie niet gaat doen). Maar je moet iets hier want als je boos wordt of ze vinden dat je iemand beledigd dan kun je opgepakt worden. Zelfs wij kunnen opgepakt worden als we van dat soort situaties n foto maken of als we uit t raam zouden gaan hangen om te kijken wat er aan de hand is.

S avonds gingen we met de hele groep buffet eten met traditionele zang en dans erbij. Ze hadden ook krokodil, wild zwijn (pumba) en buffel. Erg lekker allemaal. De wijn was alleen schrikbarend duur: 8 euro per glas! Wat zijn dat voor n Scandinavische prijzen? Daar had ik in de bar vd lodge wel dronken voor kunnen worden. :-O

Morgen is het eindelijk zover. De helikopter vlucht over de victoria falls. Een van de hoogtepunten van deze reis. En waarschijnlijk ook nog zipline en n sunset cruise :-D

• 11 Mei 2017 - 15:00

Ellen Mattaar:

OH, wauw, olifanten in het water, dat moeten mooie foto's opleveren. En dan de helicoptervlucht nog voor de boeg! Geniet ervan!

• 11 Mei 2017 - 19:34

Lisette Teley:

Ja zeker Ellen. Ik ga proberen vanavond nog wat foto's toe te voegen van Desiree haar camera want zij kan er n wifi hotspot van maken en ze naar haar telefoon sturen.