Namibië - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Namibië

Blijf op de hoogte en volg Lisette

26 April 2017 | Namibië, Noordoewer

Zo: we hebben, voor mij onverwachts, toch internet. Overdag doet ie t niet goed als iedereen m wil gebruiken maar gelukkig werd ik wakker en lekgeprikt door de muggen (die er volgens onze gids niet zaten) dus kan ik in alle rust internetten nu ;-) Elk nadeel..

Zondag hebben we n lange reisdag gehad en eindigden we uiteindelijk in Honnehokke. Hier kregen we idd allemaal n kennel toegewezen. Gelukkig zag deze er uit als een soort strandhuisje dus dat was prima te doen. Dat deel van Zuid Afrika is heel erg droog. Normaal valt er 150 mm water per jaar en tot nu toe dit jaar nog maar 2.2 mm! Een uitgebreide douche zat en dan ook niet in.

De volgende dag zouden we beginnen aan n 2 daagse kano tour. We moesten alles pakken om onderweg n nacht langs de over van de rivier te slapen. Er zitten geen krokodillen of nijlpaarden maar het klonk toch niet heel aantrekkelijk om ergens op t zand te liggen waar wel spinnen en schorpioenen kunnen zitten :-O Volgens onze gids had nog nooit iemand daar snachts last van gehad maar na mijn muggen ervaring vraag ik me af hoe betrouwbaar die informatie is..

Gister zijn we de grens met Namibië over gegaan en na boodschappen gedaan te hebben kwamen we op onze camping aan. Felix Unite. Echt heel erg mooi. Vlak bij de grens tussen de bergen. Bar en n zwembad erbij: wij komen onze tijd wel door :-D. Zeker omdat bij aankomst bleek dat het kanoën die dag niet door kon gaan omdat er zo'n harde wind stond dat we nauwelijks vooruit zouden komen. He wat jammer nou dat het slapen langs de rivier dan ook niet door ging :-P We hadden dus n paar uurtjes over en waren "Free as Mandela".
Wij zaten in de eerste corvee groep. 1x in de 5 dagen zijn we aan de beurt. Ik zal kijken of ik n foto erbij kan doen van het mooie systeem dat wij bedacht hadden. Ik kreeg 5S visioenen ;-).

We slapen hier op n stretcher onder de sterrenhemel. Toen we gingen slapen had ik t zelfs heet in mn lakenzak dus dan weten jullie wel dat t hier echt warm moet zijn ;-) Het fijne van kamperen is dat je alles om je heen hoort. Ik voel me helemaal thuis met snurkgeluiden n paar meter verder (nee het is gelukkig niet Desiree en helaas kan ik die persoon niet aanstoten ;-))

Ik doe mn oordopjes weer in en ga proberen nog wat te slapen want morgen gaan we als het goed is wel kanoën.

Slaap lekker!!


  • 26 April 2017 - 07:58

    Janet:

    Hallo Lisette, Wonderschoon landschap. Hoe is de groep trouwens? Hebben jullie daar veel mee van doen afgezien van het afwsssen ed? Vandaag mooie bovenarmspieren kweken! Geniet ze.

  • 26 April 2017 - 15:45

    Lisette Teley:

    Hoi Janet. De groep is leuk. Gevarieerd ook. Desiree is het kakkenisje en de oudste is 65 denk ik. We zijn ongeveer de hele dag bij elkaar dus het is fijn dat er (nog) geen vervelende mensen tussen zitten :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 69032

Voorgaande reizen:

22 Juni 2022 - 04 Juli 2022

Oeganda

04 Maart 2019 - 24 Maart 2019

Thailand

20 April 2017 - 16 Mei 2017

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe

09 Juni 2015 - 29 Juni 2015

Ecuador en Galapagos

12 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kenia, Tanzania, Zanzibar

28 September 2011 - 22 Oktober 2011

Sumatra-Java-Bali

17 Oktober 2009 - 03 November 2009

Zuid-Afrika

Landen bezocht: