Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Cuenca

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Juni 2015 | Ecuador, Cuenca

Uit de verschillende dingen die we vandaag konden doen kozen wij voor de ochtend een wandeling door El Cajas National Park. Volgens het boekje van Désirée zou het sprookjesachtig mooi zijn met heel veel meertjes en uiteraard gelegen tussen de bergen.
Vol goede moed stonden we vanmorgen op maar het weer zat niet echt mee. En omdat het hier winter is, is dat eigenlijk niet zo vreemd. We trokken weer 5 lagen kleren aan (althans ik, want reptielen hebben het niet zo snel warm ;-)) en gingen op pad. De wandeling zou eigenlijk 3-4 uur duren maar ivm de harde wind en regen hebben we een kortere route gedaan van bijna 2 uur. Die was ook redelijk vlak dus van de hoogte hadden wel niet veel last. We hadden ter voorbereiding natuurlijk wel veel water gedronken en dat moest er ook weer een keer uit :-S
De omgeving was heel mooi en met zonnig weer is het waarschijnlijk schitterend maar voor nu was 2 uur wandelen wel genoeg ;-)

´s middags zijn we naar een hoedenmakerij gegaan. De rondleing met uitleg begon 10 minuten nadat we er aankwamen maar in 5 minuten was de ´gids´ klaar. Daarna nog een beetje door de stad gewandeld en naar een van de vele cathedralen geweest. En daarna als uber toeristen met een topless bus een rondje door de stad gemaakt. We hadden boven op een berg schitterend uitzicht maar het was helaas wel wat bewolkt.

Morgen gaan we richting de kust en ik heb geruchten gehoord dat het daar een graadje of 30 is. Laat de zon en warmte maar komen! :-D