Queen Elizabeth NP - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Queen Elizabeth NP - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Queen Elizabeth NP

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Juni 2022 | Oeganda, Katunguru

We konden uitslapen tot half 8 maar ik was ruim een half uur van tevoren al wakker. Dat gebeurt toch niet vaak. We wilden nog een rondje door de tuin doen in de hoop dat we vlinders zouden zien maar het was nog te vroeg.

In ongeveer 4 uur reden we naar Queen Elizabeth NP. Onderweg passeerden we de evenaar. En ondanks dat het "maar" 4 uur rijden was, is het hier een stuk droger en warmer. S middags gingen we een boottocht maken op het Kazinga kanaal. De lucht was een beetje dichtgetrokken, het zou toch niet weer gaan regenen? Gewapend met een regenjas en zelfs een vest, gingen we de boot op. Ik denk dat we daarmee het mooie weer afgedwongen hebben. De boottocht was fantastisch! We zagen zoveel dieren langs de waterkant. Kingfishers, olifanten (ook in het water), krokodillen, nijlpaarden, buffels, wrattenzwijnen en nog veel meer vogels [e-1f60d] Er zaten ook 2 Amerikanen op onze boot die ons wilden overtuigen om ons aan te sluiten bij hun kerk. Ze hadden zelfs foldertjes bij zich. Maar het is ze toch niet gelukt [e-1f92d]

Toen we terug kwamen bleek ee nog genoeg tijd over voor een game drive door het park. Of het zou zo moeten zijn dat we liever uit wilden rusten? Nee dat doen we wel als we weer thuis zijn [e-1f609] We zagen 2 relatief jonge mannetjes leeuwen op een paar meter afstand die uiteindelijk samen op jacht gingen. Wauw!

Zeer tevreden zitten we nu aan tafeltjes rond het kampvuur te eten. Als we zo terug naar de tent willen moet een gids ons brengen want er lopen hier 's avonds nijlpaarden in het kamp. Dus ook als je naar de wc wilt 's nachts moet je de bewaker seinen. Tenzij je een meet en greet met de hippo's wilt [e-1f605]

• 27 Juni 2022 - 20:22

Ellen Mattaar:

Een meet en greet met de hippo's wil je écht niet. Goed dat jullie bewaakt worden. Jullie hebben zoveel gave dieren gezien: een olifant in het water! Hoe bijzonder is dat! Ben zó benieuwd naar jullie foto's!

• 28 Juni 2022 - 19:11

Corrie V. Heijst:

wat hebben jullie een mooie reis zeg, met elke dag weer een nieuw avontuur.
    En de mooie dieren die jullie zien elke dag, heel gaaf.
    Geniet ervan en benieuwd waar jullie avontuur morgen weer heen gaat.
    Groet :Koos en Corrie.