Galapagos - Isabela - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Galapagos - Isabela - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Galapagos - Isabela

Door: Désiree en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Juni 2015 | Ecuador, Isla Santa Cruz

Eindelijk hebben we een internetcafe gevonden (en tijd om daar naartoe te gaan).

Vandaag hadden we een dag op Isabela, het grootste eiland. We hebben een optionele excursie gemaakt naar Tintoreras, een gebied vlakbij Isabela met mangrovebossen en lava. Het leek wel alsof we op de maan liepen. Eerst een wandeling van ongeveer een half uur gemaakt. Op de lava brokken lagen heel veel zee leguanen op te warmen in de zon. Maar omdat ze dezelfde kleur hebben als de stenen is het moeilijk om ze zien. Als je goed gaat kijken dan zie je er echt heel veel en moet je ook hier oppassen dat e er niet op gaat staan.

Na de wandeling mochten we gaan snorkelen. Dat was echt fantastisch! Er waren een aantal zeeleeuwen die met ons kwamen spelen en pinguins. Je kon ze allemaal van heel dichtbij zien en ze vonden het volgens mij zelfs leuk dat wij er waren. Ze zijn hier echt totaal niet mensen schuw. Op de bodem lag ook een hele grote zee schildpad maar die bleef daar op dezelfde plek liggen, tot 5 minuten voordat we gingen (toen de meeste mensen alweer op de boot zaten), toen ging hij opeens zwemmen. Hij was wel 1x1.5 meter denk ik.

Na de excursie konden we lunchen en nog ff naar het strand en toen begon de laatste boottocht. En ondanks dat het heel goed ging ben ik daar wel blij om. In 2.5 uur zijn we naar Santa Cruz gevaren waar we de laatste 2 dagen doorbrengen. Vanaf hier vliegen we zondag ook naar Guayaquil (en dan door naar Amsterdam)

Hopelijk lukt het om wat foto´s bij de verslagen te uploaden.

Grappig detail is trouwens wel dat je bij het verlaten en aankomen op elk eiland je tassen moet laten checken op fruit en zaden (wat een beetje een wasse neus en werkverschaffing is want ze kijken niet echt goed) maar iemand uit de groep had een houten sinaasappel en banaan gekocht in Ecuador en die jongen bij de controle zei heel triomfantelijk dat dat toch echt niet mee mocht nemen. Haha. Das of een compliment voor de schilder, of een teken dat hij een bril nodig had ;-)

• 27 Juni 2015 - 09:00

Sas:

Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar zie dat jullie maandag weer op schiphol zullen aankomen. De douane gaat komende maandag en dinsdag iedereen controleren die aankomt, het is maar dat jullie het even weten. Kan dus wel even duren daar....

• 27 Juni 2015 - 09:37

Marij:

Klinkt allemaal erg goed! Mooie foto's ook. Geniet nog van jullie laatste daagjes daar!