Serengeti dag 3/Ngorongoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Serengeti dag 3/Ngorongoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Serengeti dag 3/Ngorongoro krater

Blijf op de hoogte en volg Lisette

25 Oktober 2012 | Tanzania, Ngorongoro

Na een nacht waarin we weer bezoek kregen van hyena's en impala's (die schreeuwen als varkens) gingen we al game drivend uit de serengeti.

Dit was echt een top ochtend! Alles waarvan we zeiden 'goh het zou toch leuk zijn als we dit zouden zien' kwam een paar minuten later zomaar voorbij! We zagen (helaas wel ver weg) een familie van wel 10 leeuwen! En een cheeta met 2 kleintjes die samen op een heuvel zaten. Ook zagen we een luipaard in een boom. Dit was ook wel ver weg maar toch; we hadden weer een luipaard gezien! Ook zagen we nog hyena's en de zazu vogel uit de lion king.

Omdat ons permit afliep om 12 uur moesten we toen uit het park zijn. Je rijdt meteen vanuit de Serengeti het Ngorongoro gebied in. Dit was echt de slechtse weg van de hele vakantie. 3 uur lang African massage. Maar zo hard dat je benen en armen gingen jeuken omdat het zo trilde allemaal.

We konden voor 18 dollar naar een museum over opgravingen uit de oertijd maar aangezien het replica's van replica's waren (en de entree van 2 naar 18 dollars was verhoogd en het maar 40 minuten duurde) zijn we niet naar binnen gegaan. Dit bleek een hele goede beslissing.

Aangekomen bij de Ngorongoro krater bleek deze er toch heel anders uit te zien dan de meeste mensen verwacht hadden. Dit gold ook voor ons. Ik dacht dat ie heel groen zou zijn maar het was een kale, dorre vlakte.

Boven was het best koud omdat je op een hoogte van ongeveer 600 meter zit. Gelukkig had ik mijn dikke slaapzak bij me (waarvan iedereen dacht dat het een 2 persoons was. Haha) dus ik heb prima geslapen. We hadden weer gezelschap. Dit keer van zebra's die een paar meter van de tent lagen te slapen. Gezellig!