Orang Oetans!!! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Orang Oetans!!! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Orang Oetans!!!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Oktober 2011 | Indonesië, Medan

Gister zijn we vanuit Samosir eiland vertrokken (eindelijk!) richting medan (5 uur rijden) en vervolgens doorgereden naar Bukit Lawang (3 uur rijden). Het was dus voornamelijk een lange dag in de auto.
Onderweg zijn we nog gestopt bij een rubber plantage en palmolie plantage. Leuk om te zien hoe dat in z'n werk gaat maar ook ongelofelijk omdat het allemaal zoveel efficienter zou kunnen.. Toen we hier weggingen zagen we dat er hele grote spinnen zaten (incl poten zeker 10 cm!). Ik zal voor liefhebbers proberen om zo een foto op de site te zetten ;-)
Toen we in de jungle aankwamen bleken we hele nieuwe en super leuke kamers te hebben met een half open douche (nou ja; het was niet meer dan een pomp waarmee je koud (!) water in een grote pot kon pompen) en al het meubilair was gemaakt van bamboe. Gelukkig viel het met de muggen op de kamer mee maar we ontdekten na het avondeten wel een ander huisdier: een kakkerlak (van zeker 8cm, aldus Louis)! Gadverdamme zeg. Hadden we op onze vorige kamer 2 gekko's: nu hadden we dus een kakkerlak. :-(

We konden kiezen of we alleen naar de voederplaats van de Orang Oetans wilden of een trekking van een hele dag wilde doen. Die keuze was natuurlijk snel gemaakt (zeker omdat we van andere mensen gehoord hadden dat de Orang Oetans nu vaak niet naar de voederplaats komen omdat er in de jungle zelf genoeg te eten is).

We vertrokken 's ochtends om half 8, de jungle in en voor 9 uur stonden we al oog in oog met een orang oetan mama met baby die we zelf stukjes banaan mochten voeren! Echt super leuk. Voor ons was de missie al snel geslaagd maar we hadden nog een aantal uur over dus gingen we verder. We hebben uiteindelijk heel veel gibbons, makaaken, een speciale pauw, 2 mannetjes orang oetans en 4 moeders met baby gezien.

Het grappigste was doen we op een pad liepen en opeens oog in oog stonden met een moeder met jong. De gids zei dat we terug moesten gaan en dat deden we ook maar de moeder vond het tijd voor een wandeling met Louis. Ze nam m bij de hand en samen hebben ze een stuk in de jungle gelopen. (Blijkbaar leek hij van ons 4en het meeste op een aap :-D) De gids heeft haar uiteindelijk met bananen terug de jungle in weten te sturen.

Onze lunch hebben we gedeeld met een andere orang oetan mama en baby en na een uur bijna 45° stijl omhoog en om laag over onmogelijke 'paadjes' en rotsen kwamen we bij de rivier uit en zijn we terug geraft.

Het was echt een super dag (en dat voor 30 euro!!). Daarna terug naar Medan (door verschikkelijk onweer met bliksem die echt vlakbij insloeg terwijl Louis lag te slapen en ik doodsangsten uitstond :-S)

Nu zitten we in een hotel in Medan: morgenvroeg vliegen we naar Jakarta en daar zullen we zien hoe de groep is: een bus vol bejaarden of ook mensen van onze eigen leeftijd.

We vinden het leuk als jullie berichtjes plaatsen en proberen nog wat foto's erop te zetten.

Doei!!

• 03 Oktober 2011 - 17:47

Dominique & Marc:

Hallo lieve luitjes,

Hier even een berichtje vanuit ons!

Super leuk om te lezen wat jullie vandaag allemaal gedaan hebben, echt interessant en die aapjes ook zooo cool. en die foto van die spin... jeetje dat zal iets voor mij zijn zal de jungle niet meer inkruipen.
    Maar super fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben ziet er allemaal fantastisch uit!

Hier verder ook alles goed we hebben de afgelopen week echt super mooi weer gehad (24 graden). Maar veel in de zon hebben we niet kunnen liggen, kent het wel dingen in het huis en moeten werken.

Met paps en mams gaat ook alles goed, tevens met opa ook hij vroeg nog of jullie het goed naar jullie zin hadden maar dat kan ik nu zeker bevestigen!!!

Nou geniet er saampjes van (gaat zeker goed komen) en we houden elkaar op de hoogte!!

Hele dikke knuffel van ons 2tjes
    xxx

• 03 Oktober 2011 - 21:37

Sybilla:

Hoi.
    Wat een super dag en ervaring, Louis ik wist niet dat je op een aap leek!...
    op naar Jakarta en weer genieten.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Leuke grappige foto`s, de foto van jullie samen wilde ik naar opa sturen via greetz maar greetz dat de kwaliteit niet goed genoeg is andere keer beter.
    Liefs Sybilla

• 04 Oktober 2011 - 05:50

Karin:

Hoi Lisette en Louis,

Ziet er goed uit zo ver. Veel plezier nog in de rest van jullie vakantie.

Als er in jullie reisgezelschap een stelletje zit dat Marly en Rob heet en uit Limburg komt, dan doe ze maar de groetjes van mij.

Ik kan jullie helaas niet langer volgen omdat morgen mijn eigen reis start....

• 04 Oktober 2011 - 18:21

Karin (je Collega):

he leest net voor het eerst jullie berichtjes klinkt goed en zoals wij ook vaak meemaakte (blijven vieze beesten die kakkerlakken) maar vooral dit berichtje klinkt helemaal super. Hier alles nog steeds goed !! en er volgen denk ik nog wat leuke nieuwtjes vanuit het werk maar dat pas later. nog heel veel plezier en ik hou jullie site in de gaten.

liefs karin

• 05 Oktober 2011 - 06:59

Marij:

Hallo jullie daar!!

Wat een gaaf verhaal zeg!! Super dat jullie zoveel oerang oetans gezien hebben. Ook leuk dat jullie foto's hebben toegevoegd.

Hoe is de groep?
    En 't eten, gaat dat tot nu toe ook wel?

Toedels en geniet ervan saampies!!

Xx marij

• 05 Oktober 2011 - 12:02

Joke:

Kijk, das beter dan die bruine vlekken die Franci had! Heb je iniedergeval 1 puntje van je "to-do" list af kunnen strepen :)

• 05 Oktober 2011 - 12:03

Joke:

• 05 Oktober 2011 - 15:46

Lisette:

@ karin (mijn collega ;-)) en Joke: de kwaliteit van de camera's is in die jaren natuurlijk ook verbeterd (ik ga er van uit dat de aapjes er nog wel ongeveer hetzelfde uitzien :-P) En ik ben natuulijk wel heeeel benieuwd naar nieuwtjes :-D dus dat mag ook altijd al eerder. Haha.