Neushoorns! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Neushoorns! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Neushoorns!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Juni 2022 | Oeganda, Entebbe

Na een lekker ontbijtje was het wachten op onze chauffeur/gids David. Hij zou er om 8 uur zijn maar was er pas om half 9. Tijdens zijn introductie bleek waarom: tijd is blijkbaar elastisch hier [e-1f605] We konden er allebei wel om lachen.

Via de hoofdstad, Kampala, reden we naar Ziwa Rhino Sanctuary. Een omheind park van 7000 ha waar een fokprogramma voor witte neushoorns loopt. Er zitten er nu 33 en wij gingen te voet op pad om ze te zoeken. We kwam eerst uit bij een mannetje die alleen was en later ook nog bij een groep die uit lag te rusten in de schaduw. Het blijft toch wel heel bijzonder om te zien, zeker met hoorn! [e-1f60a]

Na de lunch vervolgden we onze weg naar Murchison Falls NP. Hier hebben we onderweg naar onze lodge ook al dieren gezien. Een kleine kameleon, een schildpad en een kleine slang op de weg (ik zal maar niet zeggen dat ie dood was. Dat maakte het foto's maken wel makkelijker [e-1f92d]).

Desiree spotte de kleine dieren niet maar wel 2 olifanten! Daarna zagen we nog buffers, wrattenzwijnen en verschillende soorten herten.

Wat een top begin!

Onze lodge bleek super mooi aan de Nijl te liggen en we kregen hier een 4 gangen diner met kaarslicht! Gin tonic erbij (alleen tegen de muggen natuurlijk [e-1f92a]) en wie doet ons wat.

We dachten om 6 uur te moeten ontbijten morgenvroeg maar dat is vervroegd naar 5.30. Blijkbaar gaat de elastiek 2 kanten op [e-1f605].

Ik zal proberen om nog wat foto's te plaatsen.

• 24 Juni 2022 - 17:08

Ellen:

Goed begin van jullie vakantie! Geniet ervan samen!

• 24 Juni 2022 - 18:27

Ellen :

Geweldig dat Rhino sanctuary! Elke neushoorn wordt 24/7 bewaakt. Voor ons was dit een van de laatste bezienswaardigheden in Oeganda - en jullie beginnen nog maar nét: zoveel moois te gaan: veel plezier, groetjes uit Ljubliana, Ellen

• 24 Juni 2022 - 21:23

Heidi Van Mierlo:

Wat fantastisch om te lezen. Geniet ervan Dames, we zien uit naar je volgende reisverslagen.

• 24 Juni 2022 - 21:25

Heidi Van Mierlo:

Ook groetjes van Silke en Fem. Ze vonden de foto's echt Vet!!!