Weer terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Weer terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Weer terug naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

We hadden een privé transfer naar de pier vanmorgen (dachten we). Want de eigenaresse  vroeg of we niet beter een kwartier eerder zouden gaan "zodat we daar nog ontbijt konden scoren". Maar om kwart over 7 kwam de aap uit de mouw: ze had 2 privé transfers samen gevoegd tot een niet zo privé transfer en die 2 jongens moesten een boot eerder hebben. Ach ja. We hadden iig nog tijd om ontbijt te halen. De sandwiches bij t winkeltje waren geen succes hadden we een paar dagen daarvoor proefondervindelijk vastgesteld dus het werden poffertjes en dumplings van de markt :-) Vanaf Koh Phangan gingen we met de boot naar Koh Tao en door naar Chumphon. Dat duurde ruim 3 uur. Maar het wat niet vervelend want op n grote boot kun je nog n beetje rondlopen, n drankje halen en om je heen kijken.
In Chumphon hadden we 3 kwartier om iets te eten en daarna werden we met 6 bussen richting Bangkok gereden. Na 2.5 uur hadden we een stop. Dat was wel fijn: ff de benen strekken. We dachten dan stoppen we tussen 6 en 7 nog een keer om iets te eten en dan zijn we er om half 9. Maar helaas...die laatste 5 uur hebben we aan 1 stuk doorgereden. En dan lijkt t toch n beetje op een Ryanair vlucht binnen Europa. Waarbij je eigenlijk alleen maar in je stoel kunt zitten, zonder een schermpje of eten, en wachten tot je er bent.

De transfer naar het hotel was ook nog wel bijzonder want op veel plekken was de snelweg afgezet. Wij snapten niet waarom, tot de chauffeur vertelde dat dat was omdat de koning naar het vliegveld moest. En idd: even later zagen we ongeveer 10 politie auto's en moties voorbij komen en 1 normale auto. Dichter bij de Thaise koning zullen we nooit meer komen denk ik ;-)

Uiteindelijk waren we om half 10 in ons hotel: bleek de kamer pas voor de nacht van zondag naar maandag geboekt te zijn :-S Na een kwartier driftig bellen hadden ze toch nog een kamer voor ons. Tassen daar neer gegooid en toen konden we om 10 uur eindelijk gaan eten. Er was hier in de buurt niks meer op dus eindigden we op onze laatste avond bij...De Mac. We dachten dan nemen we ook iets Thais en niet het standaard big Mac menu. Dus het werd pittige kip met rijst en n soort spinazie, mozzarella, kip loempia. En dat pittige, daar was niks over gelogen. Sow. Ik denk dat dit het pittigste is wat we hier gehad hebben. De Thai zouden het waarschijnlijk n 5 geven ;-) Maar we lieten ons niet kennen en hebben t 'gewoon' opgegeten.

We hadden zowaar nog geld over en waar kun je dat beter aan spenderen dan een grote fles Chang bier om de vakantie af te sluiten. Dus Desiree zet de 2 flessen bij de kassa neer, haalt dat meisje een papier tevoorschijn. Ik dacht: we moeten ons legitimeren (zien we er nog niet zo slecht uit na een lange reisdag ;-)). Was t maar zo'n feest. Er mocht vandaag blijkbaar geen alcohol verkocht worden ivm de verkiezingen. Dat wij niet mochten stemmen vonden ze jammer genoeg geen reden om ons toch bier te geven. En zo werd dit onze 2e avond zonder bier deze vakantie.

Morgen vliegen we om 12.15 lokale tijd terug en zijn we als het goed is om 18.15 weer in Nederland. Dus voor iedereen die ons gemist heeft (vooral onze vriendjes natuurlijk ;-)): we komen er aan!!