Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 Maart 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen voelde we ons gelukkig best soepel. En dat kwam goed uit want we gingen naar de Erawan watervallen. We dachten als we de eerste bus nemen dan zijn we de drukte hopelijk n beetje voor en is het nog niet zo warm.

We hadden gisteravond een taxi geregeld die ons rond half 8 naar t busstation te gaan. Dachten we want de dame die er vandaag stond wist daar niks van en kon wel een nieuwe taxi bellen maar dan haalden we de eerste bus natuurlijk niet meer. Waren we voor niks zo vroeg opgestaan. Dus we gingen naar onze kamer, tijd zat, belt de receptie: de taxi is er. :-S Snel spullen bij elkaar gepakt en gelukkig toch nog de bus gehaald. In een slakkengangetje reden we richting de watervallen. Na 1.5 uur waren we er. En de drukte voor zijn was helaas niet gelukt ;-)
Er zijn 7 grote watervallen (en wat kleinere tussendoor) op verschillende hoogtes. Je kunt in ongeveer 2 uur naar boven lopen en ook zwemmen waar je wilt. Het deed me denken aan Plitvice in Kroatië (al mag je daar niet zwemmen) maar t was erg mooi. Ondanks dat er minder water naar beneden komt dan in de regentijd was het zeker de moeite waard. En toen we eindelijk boven waren, waren we wel toe aan n duik in t water. Er zitten ook vissen en als je te lang stil stond begonnen die aan je te knagen. Dat was nogal een rare gewaarwording.

Om 2 uur op t nippertje de bus terug gehaald en toen waren we ook wel moe. Daarna niet zoveel meer gedaan: Desiree aan t zwembad gelegen en ik geprobeerd om n tukje te doen. T was vandaag weer aardig warm met 41 graden en dat kost best veel energie om dan dingen te doen.

Vanavond weer lekkere curry gegeten en met n nieuw soort tuktuk (scooter met een soort zijspan) terug. Desiree vond t wel n beetje spannend maar het is allemaal goed gekomen.

Morgen gaan we naar de bridge over river kwai (je spreekt t uit als kweh blijkbaar want kwai betekent buffel. Wat zijn we toch ook heerlijk Nederlands :-P). En s avonds nemen we de nachttrein richt het zuiden (Khao Sok NP).

• 13 Maart 2019 - 18:39

Janet:

Mooi zeg. Ik had niet verwacht dat er zoveel bomen/bos zou zijn.

• 14 Maart 2019 - 08:05

Anneke:

Hoihoi, ja das ook echt Thais hoor, wachten op taxi’s, gidsen die werk van elkaar overnemen en zo. En als ze op een markt je t-shirt niet in jou maat hebben, gaan ze gewoon even naar de buurman/vrouw, zo helpen ze elkaar. Dat spreekt mij wel aan hoor. Geen stress, relaxed....
    Veel plezier met de volgende activiteiten.

Dikke kus,
    Mama (Anneke)

• 14 Maart 2019 - 10:21

Joke:

Zo, ik ben eindelijk bij gelezen, wat hebben jullie al veel gedaan!! en nu al een fotoboek vol (de laaste foto bij deze post is er 1 die uitvergroot kan worden!), dat wordt nog lastig om keuzes te maken! Geniet ze nog :))

• 15 Maart 2019 - 01:25

Lisette:

Ja dat relaxte is zeker fijn. Dat zou in Nederland ook wel wat meer mogen :-)
    We hebben zeker al veel gedaan. En we hebben nog ruim n week :-D Desiree vond dé foto om uit te vergroten er nog niet tussen zitten. Hopelijk maakt ze die nog in Khao Sok.