Elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Elephants World

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Maart 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Het was een erg onrustige nacht met veel geluiden van buiten (luikjes zonder ramen houden niet heel veel geluid tegen) en veel dromen bij Désirée. We waren dus nog niet echt uitgerust om 6 uur. Toch onze tas weer ingepakt, snel een boterhammetje met jam en thee door ons loden pijpje en daar gingen we weer.

In het programma stond dat we zeker vrienden zouden maken als we gele bananen mee namen voor de olifanten. Dat lazen we natuurlijk pas net voordat we gingen slapen maar de chauffeur wilde onderweg wel stoppen. Ze hadden daar ook lekkere gebakken bananen in n korstje dus t werd 1 zakje daar van voor ons en 2 zakken gele bananen voor onze nieuwe vrienden.

Bij Elephants world aangekomen gingen we met een groep van 14 met 1 gids mee. We gingen ze eerst voeren. Ze zijn 11 jaar geleden begonnen met 3 olifanten en inmiddels hebben ze er 24. Allemaal opgevangen (op 2 baby olifantjes na) Elke olifant eet ongeveer 350 kilo per dag :-O Van ons kregen ze snacks: trossen bananen en kleine watermeloenen. Die moest je dan onder op de slurf leggen en dan stop ie t zelf in zn mond. Daarna mocht we 2 baby olifantjes van ongeveer 10 maanden voeren. Die kregen stukjes watermeloen. Dat was wel erg schattig. Daarna was het tijd om gras te gaan oogsten met handschoenen aan en n hakmes. Want als je de olifanten zelf hun gang laat gaan trappen ze alles plat en trekken ze het met wortel en al er uit. Het was nog flink zweten en daarna zaten we helemaal onder de krassen. Maar dat mocht de pret niet drukken ;-)

Na de lunch gingen we ballen van gewerkte brokjes, banaan en stukje gras maken voor de olifanten zonder tanden. Die konden we dan zo in hun mond leggen. Ze weten precies hoe laat het dan is want ze kwamen er al aan lopen.

Als laatste gingen we ze insmeren met modder en daarna schoonschrobben in de rivier. Dat was voor ons ook wel een welkome verfrissing bij 40 graden ;-)

Alles groepen gingen naar huis en wij bleven als enigen hier slapen. Eigenlijk was het wel heel fijn toen iedereen weg was. Wat een rust! En we konden nog gaan zwemmen in de rivier en op ons gemak rondlopen. De olifanten staan s avonds en s nachts vastgebonden omdat ze anders weglopen. We mochten ze niet meer zomaar aaien zonder een gids erbij maar foto's maken kon natuurlijk wel.

Morgen gaan we om half 7 naar de top van de berg lopen voor het hopelijk mooie uitzicht en daarna met zn 2e spelen met t baby olifantje en m voeren. En nog tuben over de rivier. :-)

• 11 Maart 2019 - 09:56

Janet:

Dat wil ik ook! Stuur maar gauw wat foto's.

• 12 Maart 2019 - 09:28

Geert:

Hoi Lisette en Desiree wat een leuk verslag over de olifanten. Is vast een hele mooie ervaring. Genietse van de vakantie.

• 12 Maart 2019 - 13:51

Lisette:

Ja het was echt een geweldige ervaring! Foto's komen hopelijk morgen. Vandaag helaas geen tijd meer voor.

• 14 Maart 2019 - 10:15

Joke:

Superleuke activiteit! Die ga ik onthouden :)

• 14 Maart 2019 - 15:54

Cecile:

Zuut er leuk uut allemoal!

• 30 Maart 2019 - 08:46

Ellen Mattaar:

Met bananen maak je (nieuwe) vrienden!