Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag moesten we vroeg op staan. Het leek wel een werkdag! ;-) Al voor 6 uur ging de wekker want we werden om 7 uur opgehaald voor een tour naar de maeklong treinmarkt en de floating market.

Bij de maeklong trein markt staan de mensen met hun spullen uitgestald op het spoor. 2x per dag komt er een trein en moet alles snel bij elkaar gepakt worden voordat de trein er overheen rijdt. We waren duidelijk niet de enigen die dat van dichtbij wilden zien ;-)

Toen via een kokosnoot verwerkingsbedrijfje (want de gids moest nog ontbijten..) door naar de floating market. We gingen er met een boot naartoe en kwam uiteindelijk uit bij de bootjes waar mensen vooral eten maken en verkopen. We waren al heel wat uren wakker dus een sateetje en sticky rice met mango ging er wel in :-D

Toen we terug kwamen bij het hotel zijn we met een soort watertaxi naar een paar tempels een stukje verderop gegaan. Daarna hadden we wel genoeg tempels gezien en gelopen voor vandaag.

Vanavond hebben we gegeten in het hoogste gebouw van Thailand. Op de 78e verdieping! Als je 2x je oren met klaren en van lift moet wisselen voor dat je er bent, dan weet je dat je heeel hoog zit.
De ramen waren aan de buitenkant vreemd genoeg niet heel goed gewassen dus aan de kant waar de zon er op stond zag je niet zo veel. Maar aan de andere kant wel. En dat is toch wel bizar om zo hoog te eten. We hebben ook nog een rondje gelopen op de 83e verdieping, waar je helemaal om het gebouw kon lopen en er geen glas (wel hekken) tussen zaten.

Morgen gaan we verder naar Khao Yai. Een natuurpark ten oosten van Bangkok waar we hopelijk olifanten in het wild gaan zien.