Spitzkoppe - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Spitzkoppe - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Spitzkoppe

Blijf op de hoogte en volg Lisette

02 Mei 2017 | Namibië, Spitzkop

Gisteravond nog lekker gegeten in n best wel luxe restaurant. We kregen n tafel met grote rode fauteuils en mochten wijn van t huis proeven. Als echte Hollanders slaan wij natuurlijk niks af wat gratis is (zeker niet als het om drank gaat). En ondanks dat de Belgen daar vaak grappen over maken sloegen zij de gratis wijn toch ook niet af ;-)

We verlieten de volgende morgen de logde en het fijne bedje en gingen richting eerst naar de supermarkt. Hier hadden ze zowaar Venco drop! Hebben hebben! Nu heb ik n zak krijtjes en muntdrop. Jamm. En het mooie is dat ik alleen met Desiree hoeft de delen want verder vindt iedereen het vies. Ik denk toch dat t genetisch bepaald is en dat wij genetisch....zijn ;-) Daarna gingen er naar skeleton coast. Hier liggen een aantal gestrande schepen en vaak dode zeehonden en walvissen. Daarom heet het skeleton coast.

Vervolgens gingen we naar de zeehonden kolonie. Deze was echt enorm. 130.000-180.000 zeehonden lagen op het strand en zwommen in de zee. Hiermee is het de grootste kolonie van zuidelijk Afrika. Jullie hebben geluk dat foto's met geur niet bestaan ;-) Maar om jullie een indruk te geven: het rook naar een enorme kippenstal op een zomerse dag. En ze klonken als honden en geiten :-) Er waren ook wel jonkies die enthousiast over het strand renden. Super schattig.

Na de lunch met lekkere broodjes hotdog reden we richting  ons kamp. Heel basis (geen stroom, geen water (onze truck heeft wel water om af te wassen) en de wc's waren een pot boven een groot gat) maar het lag echt mooi tussen bergen van rotsen. Zeker als de zon er op scheen.
We sliepen weer onder de sterren want er zaten weinig/geen insecten. Op 1 grote nep spinkhaan na die ik tot mijn schrik in Desiree haar bord aantrof toen ik het bij de afwas wilde zetten :-O Dat geluk heb ik weer. Waarschijnlijk was ie in de truck met ons meegereisd.