Sand boarden en quad rijden - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Sand boarden en quad rijden - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Sand boarden en quad rijden

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 Mei 2017 | Namibië, Swakopmund

Vandaag hadden we een vrije dag in Swakopmund. We konden uit een heel aantal activiteiten kiezen en onze dag zelf indelen. De echte dare devil gingen skydiven. Ik ging (liggend) sand boarden en samen met Desiree mee met een sunset quad tour door de zandduinen.

We waren van de groep maar met 2 personen over die wilde gaan sans boarden. De rest had 2 dagen geleden in Sossusvlei genoeg zand gezien en binnen gekregen.
Je kon kiezen tussen staand of liggend boarden. Ik kan niet goed genoeg snowboarden om staand te kiezen vond ok zelf dus het werd liggend. Wat naar mijn verbazing met n soort dunne, flexibele cardboard plank gedaan wordt. We kregen gelukkig wel elleboog beschermers en handschoenen want Desiree had vanmorgen filmpjes op YouTube gekeken waaruit bleek dat de meeste mensen niet helemaal ongeschonden uit de strijd kwamen :-O

We gingen 6 keer naar beneden en aan t einde van de eerste run deed ik al meteen wat je niet moet doen: de voorkant in het zand duwen. Het gebeurde in n reflex omdat ik wilde remmen (wat je eigenlijk moet doen door je tenen in de grond te duwen) en hoppa: o-ver-al zand. Maar goed dat ik mn mond iig dicht had :-S
Mn top snelheid was 48 km/uur. Helemaal niet slecht. Je kunt nog veel sneller maar dan moet je met n aanloop springen en het board onder je schuiven tijdens je val. Dat was niet echt voor beginners.

Om 3 uur zouden we opgehaald worden voor het quad rijden. Het werd wat later en daardoor n beetje gehaast. Daar bleef het ook wel bij want ik had n bejaarde quad die zn beste tijd wel gehad had. Hij sloeg 2x af toen ik stil stond en bergop had ik het gas vol in maar werd fluitend door desiree ingehaald. Iedereen baalde n beetje dat we zo langzaam gingen en de zonsondergang maar net gehaald hadden.

We gaan zo eten en dan onze tas weer herinrichting. Ik heb een deel laten wassen dus ik kan weer fris richting het eerste national park :-D

Geen idee wanneer we weer internet hebben. Met n beetje pech pas over n week..

Doeii!

  • 02 Mei 2017 - 18:08

    Ellen M:

    Hoi Lisette en Désirée!

    Dát ziet er sportief uit....zoiets hebben we nog nooit gedaan met een afdelingsuitje.......hmmmm ideetje,

    Veel plezier nog!
    groetjes, Ellen M

  • 05 Mei 2017 - 10:31

    Beike En Ruud:

    Dat ziet zitten allemaal heel leuk en avontuurlijk uit zeg! En dat kakkerlakkenbeest... bah... dan helpt snel je ogen dicht en niet rondkijken voor het slapen gaan niet meer denk ik ;)
    Veel plezier nog de komende dagen en take care!

  • 06 Mei 2017 - 07:38

    Lisette Teley:

    Ja wie weet. Sand boarden wordt lastig denk ik maar quad rijden misschien wel. Desiree is voor denk ik (die ligt nu nog op 1 oor ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 68903

Voorgaande reizen:

22 Juni 2022 - 04 Juli 2022

Oeganda

04 Maart 2019 - 24 Maart 2019

Thailand

20 April 2017 - 16 Mei 2017

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe

09 Juni 2015 - 29 Juni 2015

Ecuador en Galapagos

12 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kenia, Tanzania, Zanzibar

28 September 2011 - 22 Oktober 2011

Sumatra-Java-Bali

17 Oktober 2009 - 03 November 2009

Zuid-Afrika

Landen bezocht: