Zandstorm in Sossusvlei - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Zandstorm in Sossusvlei - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Zandstorm in Sossusvlei

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 April 2017 | Namibië, Noordoewer

Niet heel geweldig geslapen want het waaide nogal hard en daardoor flapperde de tent op en neer. En we hadden gister een aantal schorpioen gezien en die kwamen vannacht in Desiree haar droom ook nog voorbij.

De tent weer heel vroeg afgebroken en we vertrokken richting de zandduinen van Sossusvlei. Hier gingen we "big daddy" beklimmen. De hoogte duin. Het was om 9 uur al flink warm en het waaide enorm hard. De gids van daar zei dat het een van de slechtse dagen ooit was qua wind. Dat geluk hadden wij dan weer. Toch met moeite naar boven gelopen en daarna via de zijkant naar onder gerend. Daarna waren mn schoenen 2 maten kleiner omdat er zoveel zand in zat :-O. Tussen de duinen ligt de deathvlei: een wit achtige bodem met dode acacia bomen. Een van de meest gefotografeerde plekken van Namibië. Alleen maakt n zandstorm foto's maken niet alleen lastig omdat het er niet zo mooi uit ziet maar je moet ook oppassen dat het zand niet in je camera komt want dan gaat ie kaput. Het was al met al wel een zware tocht. Vooral als je naar beneden liep vanaf boven werd je echt gezandstraald.

S middags zijn we nog even gestopt bij de Sesriem canyon. Die heet zo omdat ze 6 riemen aan elkaar moesten maken om er water uit te kunnen halen. Het was maar n kleine canyon en nu staat er geen water in.

Daarna was het nog n uurtje rijden naar t kamp. Maarrrrr....onze truck stopte er mee. Iedereen er uit: onze gids kijken en hij dacht dat de filters verstopt zaten of misschien de diesel op was :-( Blijkbaar geeft de truck dat niet aan. Hij weet hoeveel hij er normaal mee kan rijden maar nu was dat een paar honderd km minder voor deze tank door de wind. Hij heeft n lift genomen naar t dichtstbijzijnde tankstation om diesel te halen en wij hebben n uur langs de weg op stoeltjes gezeten en wat gedronken en chips gegeten.

Nadat hij terug kwam heeft hij de filters vervangen en leek de truck t weer te doen. Maar na n paar km stopte hij er weer mee. Toen de extra diesel er in en het was precies genoeg tot bij de camping. Morgenvroeg gaat hij nieuwe diesel halen en rijden we tot t tankstation en dan moet t goed komen.

Op deze camping zitten weer nieuwe insecten namelijk iets wat er uit ziet als n kruising tussen n hele grote kakkerlak en n krekel van ongeveer 7-8 cm en n soort dpinnenpoten. Maar het is eigenlijk n soort sprinkhaan die niet kan springen. We zien hier maar 1 nacht en de meeste mensen slapen op hun stretcher buiten omdat ze geen tent op willen zetten maar  wij liggen lekker zonder loophanen in ons tentje. Douchen met die beesten overal, slecht licht en n vleermuis die rond fladderde was ook al n heel obstakel voor mij. Maar om met mn oren vol met zand naar bed te gaan was ook geen optie.

Morgen kunnen we uitslapen tot half 7. Hiep hoi :-D

• 02 Mei 2017 - 18:04

Ellen Mattaar:

Ieh.....wat een enge beesten, en goed afzien met die zware tochten, achteraf is altijd alles leuker, dus ik denk....over een paar weken weten jullie alleen nog maar dat het er zo mooi fotograferen was....sterkte!

• 04 Mei 2017 - 13:20

Sanne Gijsbers:

Joe Lisette en Desiree!

Even al jullie stories gelezen, super tof allemaal! Die deathvlei is wel bizar hee..

Geniet saampjes van al jullie avonturen!

Gr Sanne

• 06 Mei 2017 - 07:36

Lisette Teley:

Ja dat klopt. Achteraf lachen we er om. Hier zitten ze ook niet meer dus ik ben ze al bijna vergeten ;-)

En dat genieten komt wel goed!

• 08 Mei 2017 - 20:21

Joke:

Oeh, die eerste foto is gaaf!!