Goed aangekomen! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 Oktober 2012 | Kenia, Nairobi

Gisteren (vrijdag) 's middags vertrokken vanuit Venlo naar Dusseldorf. Van hieruit vlogen we naar Amsterdam. Het leek er even op dat we 40 minuten in het vliegtuig moesten wachten voordat we konden vertrekken (omdat we niet konden landen in Amsterdam vanwege het slechte weer) maar gelukkig hadden ze toch nog een gaatje gevonden.
Het is raar om in Amsterdam aan te komen. Voelt een beetje als thuiskomen terwijl je nog nergens geweest bent.
Om 21.00 vertrokken we naar Nairobi. Lekker een plekje bij de nooduitgang dus genoeg plek voor onze beentjes. Of het het eten was wat niet lekker viel of dat ik hoogte ziek was maar na een paar uur slapen werd ik wakker en ik heb vervolgens 3 keer boven de wc gehangen. Pfff...wat was ik beroerd. Het ontbijt heb ik ook maar overgeslagen en een beetje ziek, zwak en misselijk kwamen we aan op het vliegveld. Waar we een aantal papieren in moesten vullen voordat we een visum kregen (en natuurlijk stonden we weer in de rij die het langste moest wachten...).
Daarna werden we naar het hotel gebracht en konden we gelukkig meteen op onze kamer. Ik was op alles voorbereid (vooral in negatieve zin) na het lezen van een aantal reviews over dit hotel maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Het bed sliep heerlijk (maar dat gold na zo'n korte nacht waarschijnlijk ook voor een plank) dus we hebben de rest van de ochtend geslapen.
's middags wilden we naar het giraffe center gaan tot we na lang onderhandelen op een prijs van 40 USD uitkwamen voor de taxirit van 3 kwartier daar naartoe (en de entree zou ook nog 10 of 15 dollar pp zijn) en we konden maar 2 uurtjes blijven omdat we om 18.00 een welkomsbijeenkomst hadden. Nou zijn wij natuurlijk wel goed maar niet gek; ze zullen ons nog vaak genoeg een poot uit proberen te draaien omdat we blank en toerist zijn maar dat ging in dit geval toch niet lukken; dan maar geen giraffen kussen ;-)
Vanavond de rest van de groep ontmoet en het is 1/3 Aussies, 1/3 engelsen, 1/3 canadezen....en wij! Maar volgens mij best een gezellige groep met over het algemeen jonge mensen.
Morgen vertrekken we naar Lake nakuru en verruilen we ons bedje voor een tent.. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen..
En op t weer hoeven jullie vandaag nog niet jaloers te zijn. We voelden ons meteen thuis want, jawel, het regent hier! Het is ongeloveloos...

Hopelijk snel een update (met foto's!!)

• 15 Oktober 2012 - 18:54

Joke:

Hey lisette,

Goed te lezen dat het nu weer beter gaat. Enne je mag idd niet meer op vakantie, R. Is nu officieel weg...Je kadootje van het dagje uit heb ik apart gehouden, kun je straks in stijl relaxen ;)

Veel plezier!

Joke

• 16 Oktober 2012 - 22:47

Marij:

Hallo blanke toeristen!

Fijn om te horen dat jullie weer veilig aangekomen zijn! Had jullie berichtje al gehad en via de foon jullie verhaaltje hier al gelezen, maar dan is het niet zo handig om te reageren.. Dus dan doen we enkele dagen later even via de laptop..
    Hoe is het nu met jullie? Nog spannende verhalen? Hier weinig..
    Timon maakt het goed en is heel lief!

Xx marij

• 17 Oktober 2012 - 10:48

Marc,Dominique,Yaniek:

Hey vacantiegangers!!

Fjn om te horen dat jullie het naar je zin hebben, we hopen dat het weer wat beter gaat worden en als jullie terug komen dat jullie wat zon meenemen, hier is het erg slecht, regen,wind en 13 graden.
    Yaniek det het erg goed, hij heeft een schaterlach ontdekt en verschiet er zelf af en toe van haha.
    Vanavond gaan we ff naar opa even kijken hoe het daarmee is ja verder niet veel nieuws.
    We zijn benieuwd naar de foto's..

Geniet ervan!!!

Ik kwam toevallig een mop tegen ver een keniaan:

Een Keniaan maakt een wandeling langs de oever van een meertje. In de verte ziet hij een Chinees, die zo nu en dan bukt om een steen van de grond te rapen, die vlak over het water gooit en dan zijn oor bij het water houdt. Dat gaat een paar keer zo door, totdat de Keniaan bij de Chinees aankomt en vraagt: “Waar ben je mee bezig?”. “Nou,” zegt de Chinees, “ik zoek een mooie londe steen uit, gooi die vlak over het watel, en dan luistel ik aandachtig, want dan kan ik het geluid van mijn vooloudels holen”. Dus hij pakt een mooie ronde steen, gooit die vlak over het water en samen luisteren ze naar het geluid dat de steen maakt: CHING-CHENG-CHANG. Dus die Keniaan denkt: “Dat ga ik ook eens proberen”. Hij pakt een mooie ronde steen, gooit die vlak over het water en luistert: “CHIM-PAN-SEE”.