Dinsdag 27 oktober - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 oktober - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 oktober

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

31 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Na een vroeg ontbijt reden we naar de Howick waterval. Van daaruit gingen we verder naar een Zulu dorp om te kijken hoe de mensen daar leven. De mensen hadden een paar dieren en leefden in kleihutten met een grasdak.
Via de valei van duizend heuvels reden we naar Durban. Hier werden we door Kassie meegenomen naar een Indiaanse kruidenwinkel. Hier heeft Louis een hoop kruiden gekocht om vanaf januari de lekkerste currys te bereiden ;-) (hoop ik...)
Vervolgens gingen we naar een markt waar grondstoffen voor zwarte medicijnen verkocht werden en wat we daar gezien hebben overtreft al je verwachtingen. Het stonk er enorm en het voelde er verre van veilig. Kassie komt hier vaker en hij geeft de mensen een fooitje, in ruil voor veiligheid. Ze waren dus wel blij om ons (geld) te zien. Er lagen bavianenkoppen, gedroogde organen van allerlei dieren, foetussen van springbokken en nog veel meer smerige dingen. De zwart-mensen verkopen/kopen dit om medicijnen van te maken. Hier worden soms zelf kinderen (mogooltjes) voor geofferd en gedroogd om medicijnen van te maken (maar dat hebben we gelukkig niet gezien).
Alsof het allemaal nog niet genoeg was werden we ook nog meegenomen naar een vlees/vis markt waar de organen van verschillende dieren te koop aan werden geboden en je zelfs schapen en geitenkoppen kon kopen! Daar gaat je honger wel van over... :-S
Na een korte tour over de boulevard van Durban zijn we naar de Cheeta lodge in Hluhluwe (spreek uit: Sloe-sloewee) gereden. Deze waren heel mooi: met een grasdak en midden in de natuur. Het rook er alleen een beetje muf en iedereen was bang voor spinnen en hagedissen (omdat Kassie ons verteld had dat die er zouden zitten). We sliepen dus allemaal met 1 oog half open ;-)