De laatste dag - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Juli 2022 | Oeganda, Rwesirabo

Na nog een laatste drankje bij het kampvuur moesten we toch echt naar bed. We hebben heerlijk geslapen.

Vanmorgen gingen we een laatste keer het park in. Dit keer te voet. In ongeveer 1.5 uur vertelde onze gids vanalles over sporen, uitwerpselen en het gedrag van dieren. We zagen zebra's, impala's, pumba's, verschillende soorten apen, vogels. Het is heel anders om door een park te lopen dan in n jeep te zitten. We hadden vandaag ons ontbijt na de wandeling. Dat was een erg goede keuze. Daarna moesten we onze tassen inpakken en afscheid nemen van onze prachtige lodge. Na de lunch vertrekken we richting het vliegveld en vanavond laat vliegen we terug. Onderweg stoppen we nog wel bij de evenaar.

Hier mee komt er al weer een einde aan onze reis. Oeganda, wat was je mooi. Waar je het ene moment moet wachten tot een olifant overgestoken is en het volgende of de bavianen van de weg af willen gaan. Waar je met de jeep tussen een kudde koeien terecht komt en dwars over een markt rijdt. Waar meer drempels liggen dan in Nederland en de mensen super vriendelijk zijn. Waar je altijd 2 eieren bij je ontbijt krijgt, ook al vroeg je om 1. Je lunch genoeg is voor 2 personen en je avondeten standaard uit 4 gangen bestaat. Waar we zoveel bijzondere dieren zagen en Desiree haar big five compleet maakte. Waar ze birds uitspreken als butts en je rolex als lunch kunt bestellen. Waar tijd elastisch is, behalve als het er echt toe doet. Waar de mensen soms heel weinig hebben maar volgens mij vaak gelukkiger zijn dan wij in Nederland. TIA [e-2764]

Een reis om nooit te vergeten. Wat hou ik toch van Afrika! Ik weet niet wanneer en met wie maar hopelijk kom ik hier ooit een keer terug!

• 03 Juli 2022 - 10:38

Ellen Mattaar:

Geweldig Lisette! Je verwoordt het prachtig, Oeganda....daar kun je alleen maar van houden, goede terugreis

• 03 Juli 2022 - 11:10

CT:

Ik mis iets..

• 03 Juli 2022 - 18:31

Janet Backus Munk :

Dankjewel Lisette voor de je leuke beschrijving van de reis. Elke avond was 't weer fijn de mail te openen en mee te leven. Mooie combi met de foto's van Desiree.. En nu is er alleen de napret....
    Wel thuis en geniet van het gewone leven. Groetjes Janet

• 03 Juli 2022 - 21:20

Lisette Teley:

Dankjewel en graag gedaan!

• 04 Juli 2022 - 19:59

Hetty:

Wauw, wat een reis hebben jullie weer gemaakt.
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto.
    ( ben stiekem toch wel een beetje jaloers)

• 07 Juli 2022 - 13:23

Geert:

Ik heb genoten van je verslagen die met veel humor en detail zijn geschreven. Ben nooit in Afrika geweest maar jou verhalen lezend zou ik er zo naar toe willen.