Lake Mburo NP - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Lake Mburo NP - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Lake Mburo NP

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

02 Juli 2022 | Oeganda, Rwesirabo

We vertrokken op tijd naar onze laatste accomodatie. Wat is de tijd toch snel gegaan! Ze hebben hier Afrikaanse koeien met mega grote hoorns. Maar die geven niet zoveel melk. Daarom hebben ze Nederlandse koeien geïmporteerd. Die zagen we vandaag. Net als fietsen en vrachtwagens met ouderwetse melkbussen.

Toen we bij een tankstation stopte om "de banden te checken", zoals onze gids het noemt als hij een sanitaire stop moet maken [e-1f602] Kwam er een bruidspaar op een motor voorbij (met 4 personen op 1 motor uiteraard). Dat was voor hier toch ook wel erg uitzonderlijk.

Ook werden we voor het eerst aangehoufen bij een politiepost. Maar na een paar kleine checks mochten we verder rijden.

We kwamen aan bij de laatste lodge. Omdat het de laatste is, is deze wat luxer en echt prachtig! Het ligt hoog dus het uitzicht is fantastisch! En ook het huisje is super mooi. Normaal doen we een bedden check bij aankomst: Desiree de plank, ik het zachte bed. En het dikke kussen gaat ook naar Desiree [e-1f643] Maar werd de selectie gemaakt op "dichtste bij de badkamer".

Na de lunch konden we nog een kleine 2 uur relaxen in onze infinity pool [e-1f60d] (Die stiekem toch best fris was [e-1f92d]). Daarna gingen we Lake Mburo NP in voor een game drive. Desiree in eerste instantie in haar jurk die ze binnenste buiten aan had [e-1f602] De binnenkant was schoner dan de buitenkant zei ze. Uh-huh.

Het is een soort traditie geworden dat Desiree iets kwijt raakt tijdens de vakantie. Die keer was het haar lens bescherm kapje dus als alternatief heeft ze er een sok overheen getrokken [e-1f602] De sok ging er af toen we de eerste zebra's van onze reis zagen. Normaal zie je ze overal en heb je er na een paar dagen wel genoeg gezien maar hier in Oeganda zitten ze alleen in Lake Mburo NP, net als de impala's die we vandaag ook voor het eerst zagen. Dat blijven toch wel hele schattige dieren [e-1f60a]

We zagen ook heel veel giraffes en tot 3x toe een prachtig gekleurde bijeneter die steeds weg vloog als wij stil stonden [e-1f610]Desiree bood me als gevederd alternatief de soort van kipjes aan die hier veel zitten. Ze zitten meestal op de weg,vliegen weg als de jeep er aan komt, en gaan dan 5 meter verder weer op de weg zitten [e-1f605] En dat tot 3-4x toe [e-1f648]

Toen we met zonsondergang bij het meer kwamen zagen we nijlpaarden. Desiree wilde nog heel graag een foto van een gapend nijlpaard dus ze dacht misschien moet ik gewoon vriendelijk vragen of ze dat willen doen. Het werkte nog ook! En zo hard ik, met m'n camera op burst, een paar seconden later 96 foto's van een gapend nijlpaard [e-1f602] Daar zit vast wel eeen goeie tussen.

We waren een soort van op tijd terug (tijd is nog steeds elastisch he) voor het avond eten. Het eten was erg lekker. Vooral de taart met lemoncurd en passievrucht.

Wij genieten nog van een drankje. Morgenochtend hebben we nog een wandel safari in het park.

• 02 Juli 2022 - 20:55

Ellen Mattaar:

Mooie afsluiting zo'n luxe onderkomen met infinity pool. Zebra's en impala's (zulke mooie, elegante dieren), mogen toch niet ontbreken in jullie fotoboek, goed dat jullie die nog gezien hebben! Veel plezier morgen tijdens de wandeling!

• 03 Juli 2022 - 08:34

Heidi Van Mierlo:

Wat klinkt het allemaal heerlijk. En die foto's zijn prachtig!!!