Op naar Bwindi! - Reisverslag uit Luhizha, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Op naar Bwindi! - Reisverslag uit Luhizha, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Op naar Bwindi!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

30 Juni 2022 | Oeganda, Luhizha

Gister sprong er op het terras een spin op mij en daarna opde grond. Desiree kreeg er spontaan kippenvel van. Het leek me dan ook beter om niet te zeggen dat er n spin op bed zat toen we naar bed gingen [e-1f605] Uiteraard heb ik m wel dood gemept voordat we gingen slapen in ons mega grote bed.

Vannacht hoorden we soms geschreeuw van mensen en geweer schoten. We waren gelukkig gewaarschuwd dat de mensen in het dorp dat doen om de olifanten terug naar het National Park te jagen zodat ze hun oogst niet plat trappen.

We zouden pas na de lunch naar Bwindi vertrekken omdat het daar koeler is dan waar we nu zijn. Onze gids zei al dat t kouder zou zijn, omdat het op hoogte ligt, maar wij dachten dat zal toch wel meevallen. Tot we bij het kampvuur 2 Nederlanders spraken die er net vandaan kwamen en die zeiden ook dat t echt koud was. Hmm.. en dat je 's avonds zelfs een kruik krijgt voor in bed. Uh, wat? We genoten dus nog maar ff van 30 graden bij het zwembadje vanmorgen [e-1f60a]

Gister zagen we al dat ze stukken land aan het plat branden waren zodat er nieuw gras op zou groeien. Vandaag waren ze daar nog steeds mee bezig en reden we er vlak langs. Het is toch wel bijzonder dat het zo snel hersteld en bomen niet dood gaan, want ze doen dit ieder jaar.

Na een stukje nieuwe weg (met daar op zelf gemaakte drempels van zand [e-1f602]) en een paar uur African massage kwamen we aan in onze lodge in Bwindi. Onderweg kwamen kinderen naar de weg rennen om te zwaaien, zingen en dansen als we voorbij kwamen.

We hebben een mooie tent met mega badkamer en zelfs een bad! En we zijn blijkbaar de enige gasten. Hopelijk betekent dat ook dat er morgen niet zoveel mensen naar de gorilla's gaan? Laten we iig hopen dat het weer goed is en we ze zien! [e-1f91e][e-1f3fc] Tijdens een wandeling in de tuin zagen we iig al 2 kameleonen.

Vanavond hebben ze een lekker haard vuur voor ons aan gemaakt en idd al een kruik in bed gelegd [e-1f606] We hebben live entertainment van een oude man die een soort gitaar en fluit voor ons speelt. Voor mijn gevoel kent ie maar 2 liedjes maar dat komt vast doordat mijn Afrikaanse talen nogal roestig zijn [e-1f61c]

Ps: foto's plaatsen lukt niet altijd helaas

• 30 Juni 2022 - 20:18

Ellen Mattaar:

Wij hebben dat platbranden van gras ook gezien, toen zaten er roofvogels vlakbij die alle lekkere hapjes -die voor het vuur vluchtten- te pakken namen.

Ben benieuwd naar jullie Gorilla-ontmoeting morgen: veel plezier!

• 01 Juli 2022 - 14:51

Joke:

Leuk om jullie avonturen weer te lezen, wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Veel plezier vandaag bij de gorilla's!