Ishasha - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Ishasha - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Ishasha

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 Juni 2022 | Oeganda, Ishasha

Terwijl Desiree ging slapen ging ik nog even naar de douches. Ik zag buiten wel van alles vliegen toen ik terug liep maar wist niet wat het was. Ik liep met de bewaker terug en sneakte de tent in. Terwijl ik de rits dicht maakte zag ik opeens iets vliegen en hoorde iets zoemen. Ik schrok me kapot en begon met m'n lampje rond te schijnen. Zie ik dus minimaal 2 insecten, formaat horenaar in onze tent [e-1f633] Ze waren donkerrood en leken vrij hard. Ik denk moet ik die dood slaan? Dat leek me niet zo'n goed idee. Ik weer naar buiten, de bewaker seinen, gevraagd of ik ze dood moet maken, hij komt kijken, zit er 1 op het terras. Zegt ie: zo een? Ja! Oke, hij gaat in onze tent naar binnen, schijnt met z'n lamp en werkt met z'n stok de eerste naar buiten om m daar weer vrij te laten. Dat doet hij ook met de 2e [e-1f605] Ik blij, rits dicht, nog ff checken of er niet nog 1 zit, nee. Nu kan ik wel gaan slapen. Ik kijk naar Desiree: die ligt nog steeds te slapen en heeft volgens mij niks mee gekregen [e-1f602] Ik zal toch eens vragen waar ze die oordopjes gekocht heeft want dat zijn goeie! [e-1f61c]

Toen ze wakker werd zei ze dat ze super lekker geslapen had en niet had gehoord dat ik terug kwam van de douche. Ik zeg je hebt wel meer niet gehoord [e-1f602]

Het was 2.5 uur rijden tot de volgende locatie: Ishasha. Het zuiden van Queen Elizabeth NP. Bij aankomst bleek er een zwembad te zijn! Hoe lekker om bij 30 graden toch ff af te kunnen koelen. We hebben ook een prachtige lodge aan het water hier met zelfs wen eigenlijk douche en toilet! Dan kan ik vanavond wel n biertje extra drinken [e-1f61c]

Om 3 uur vertrokken we naar het park op zoek naar de leeuwen in de boom. Ze waren al 2 dagen niet gezien dus de kans was klein. Helaas hebben we ze niet gezien. Onze gids dacht dat ze de grens met Congo overgestoken waren. Maar met alles wat we al gezien hebben de afgelopen dagen vonden we het niet zo erg.

Vanavond zitten we lekker bij een kampvuur met n biertje. Morgen kunnen we uitslapen en vertrekken we pas na de lunch naar Bwindi, waar we hopelijk vrijdag de gorilla's gaan zien [e-1f91e][e-1f3fc]


  • 30 Juni 2022 - 11:26

    Hetty:

    Wauw, wat klinkt het allemaal super. Wat een dieren hebben jullie gezien en gehoord

  • 30 Juni 2022 - 19:44

    Lisette:

    Dat hebben we zeker. Wat leuk dat je onze avonturen ook volgt Hetty!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Ishasha

Lisette

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 69012

Voorgaande reizen:

22 Juni 2022 - 04 Juli 2022

Oeganda

04 Maart 2019 - 24 Maart 2019

Thailand

20 April 2017 - 16 Mei 2017

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe

09 Juni 2015 - 29 Juni 2015

Ecuador en Galapagos

12 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kenia, Tanzania, Zanzibar

28 September 2011 - 22 Oktober 2011

Sumatra-Java-Bali

17 Oktober 2009 - 03 November 2009

Zuid-Afrika

Landen bezocht: