Angthong Marine Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Angthong Marine Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Angthong Marine Park

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 Maart 2019 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vandaag was het dan met enige vertraging alsnog tijd voor de excursie naar het Angthong Marine Park. Een plek een stuk uit de kust waar 42 eilandjes liggen. De meeste onbewoond en heel groen.
We hadden gekozen voor de speedboat en na een uurtje varen kwamen we bij een eilandje waar we konden gaan snorkelen. Er zaten best veel verschillende vissen in allerlei kleuren. Daarna gingen we naar een eland waar je kon kanoën en waar we onze lunch kregen. Super mooi wit strand, blauwe zee, palmbomen en dan rotsen op de achtergrond. Het zou niet misstaan op een ansichtkaart.

Na het relaxte gedeelte van de trip werd het tijd voor iets actievers. Bij het volgende eiland konden we een flink stuk omhoog lopen vis hele steile trappen naar een blue lagoon meer. We stonden al flink te zweten toen we boven waren. En op slippertjes waren was die trap soms best eng. Maar het was wel mooi.

Op het laatste eiland waar we stopten konden we via een flinke klim van een half uur, 500 meter omhoog lopen naar een uitzichtpunt waar je een heel aantal eilanden kon zien. Het was echt wel een zware klim (vooral ook door de warmte en omdat de treden gemiddeld 40 cm hoog waren) en eindelijk boven stonden we met een hartslag van 310 uit te puffen. Maar het was zeer zeker de moeite waard. Ik zal thuis wat foto's toevoegen (er vanuit gaande dat het daar wel lukt) maar voor nu zullen jullie het zo moeten geloven ;-)

Er is hier vlakbij de hele week een grote markt rondom de tempel. Met veel kraampjes met eten en kleding en muziek. Wat best ironisch is want we wilden niet te dicht bij de full moon party zitten omdat we daar 1 avond last van zouden hebben. Nu horen we elke avond harde muziek. En als t nou nog mooi was... We gingen vanavond ook nog een rondje doen over de markt (Desiree had last van uitstel gedrag want ze wilde haar tas niet in gaan pakken) en toen werden we door een Thai meegenomen naar de monnik in de tempel. We deden maar wat hij ook deed: op zn knieën gaan zitten en m 3x groeten. Toen heeft de monnik ons gezegend met water en n tekst uitgesproken (geen idee wat ie zei maar wij hopen natuurlijk ook op een mooie huid, net als Desiree haar moeder :-)) En we kregen een geel armbandje van m. We hebben ook nog muntjes gekocht waarvan je er dan steeds 1 in een pot doet in een rij van misschien wel 50 potten. We denken (hopen) dat dat geluk brengt maar we zijn er nog niet helemaal uit wat het betekent.

Morgen gaan we met de boot terug naar het vaste land en dan met een bus naar Bangkok. Het word dus een lange, laaange reisdag ;-)

• 22 Maart 2019 - 16:56

Anneke:

Gelukkig is het toch nog gelukt om gezegend te worden door de monnik, dat kan geen kwaad toch??? En een mooie huid is altijd welkom ;-)))

• 23 Maart 2019 - 13:31

Lisette: