Een dagje Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Een dagje Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Een dagje Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Lisette

20 Maart 2019 | Thailand, Koh Tao

Vandaag gingen we duiken op Koh Tao. Op tijd opgestaan om met de ferry daar naartoe te gaan. We hadden de Nederlandse duikschool laten weten dat we wilde komen Dus ze zaten al op ons te wachten. Ik zou een introductieduik doen en Desiree een funduik. Toen we de papieren aan het invullen waren vroeg ze waar zijn jullie tassen eigenlijk? Dus wij uitgelegd dat we op Koh Phangan verblijven en vandaag ook weer terug gaan. Zegt ze: oh dat is apart dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Dus wij vroegen hoe laat de laatste ferry terug ging. Bleek dat al om 3 uur te zijn! :-( En dan was het niet mogelijk om te duiken. Wat een tegenvaller. We dachten dan vragen we bij de boot maatschappij of er misschien niet toch een andere boot gaat die later vertrekt. En jawel: ivm de full moon party vanavond ging er een extra boot om half 6. Die was wel iets duurder maar dat vonden we niet zo belangrijk. Wij helemaal blij weer terug, zegt dat meisje dat ze niet kan garanderen dat ze voor half 6 terug zijn. Want we zouden op 1 boot gaan met iedereen die vandaag een duik wil doen en dan moet je wachten tot iedereen klaar is. Meestal zijn ze tussen 5 en half 6 terug maar dus geen garantie dat we de boot zouden half. Dat was wel echt een tegenvaller. We konden of daar een nacht blijven slapen (en de full moon party missen) of gaan snorkelen. We hebben voor t laatste gekozen. Voor de zekerheid maar eerst een ticket voor de boot terug gekocht. En dat was geen slechte zet want dr snelle boot zat al vol dus we moesten met de langzame terug. Nou ja: beter dan helemaal niet :-S

Snorkelset gekocht en gehuurd (want die lagen natuurlijk nog in t hotel) en met een taxi naar een strandje gegaan. Het snorkelen was wel mooi. Er zaten veel vissen.

Om 15.00 met de boot terug en daarna hier naar een duikschool gegaan om te vragen of we morgen kunnen gaan duiken. Gelukkig kon dat. En met een Nederlandse instructeur dus morgen gaan we in de herkansing ;-)

Dat wordt vanavond wel een beetje rustig aan doen op de full moon party maar dat is op onze leeftijd misschien sowieso geen slecht idee. We zijn tenslotte ook geen 18 meer :-P

PS: foto's uploaden lukt niet meer en reacties kan ik ook niet lezen. Ik denk dat er iets mis is met de site..