Bridge over River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Bridge over River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Bridge over River Kwai

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Maart 2019 | Thailand, Kanchanaburi

We konden Kanchanaburi natuurlijk niet verlaten zonder bij de bridge over river kwai geweest te zijn. Gebouwd tijdens de 2e wereldoorlog als onderdeel van de dodenspoorlijn. Tijdens het aanleggen van de spoorlijn hebben veel westerse krijgsgevangenen het leven gelaten (waaronder veel nederlanders). Als we alleen naar de brug zouden gaan kijken waren we binnen n half uur terug bij t resort. Dat was dus niet erg dagvullend. Museum hadden we niet zo'n zin in dus leek een treinrit over de brug naar Nam Tok ons wel een prima plan. Er werd ons een mooi uitzicht beloofd maar ik denk dat dat vooral in/na de regentijd is want nu hing ook hier veel smog en rook en konden we niet heel ver kijken. Dat was wel jammer. Halverwege hadden we uit willen stappen want daar was n waterval en n markt maar volgens de gids van n groep die ook in de trein zat kwam de trein terug pas om 16.00. Dat risico durfden we niet te nemen met n transfer om 17.00 naar t treinstation. Dus toch maar tot t einde blijven zitten, snel er uit om n kaartje voor de terugweg te kopen en weer retour. (Uiteraard stopten we toen weer halverwege bij dat station maar ja: weet alles maar eens achteraf ;-))

We konden nog n uurtje aan t zwembad liggen voordat onze taxi kwam en ruim op tijd waren we bij t station. We dachten dat t heel groot zou zijn maar t was maar heel klein. Daar rustig wat gegeten en toen de nachttrein in.