Naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Naar Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Maart 2019 | Thailand, Ayutthaya

We hadden alleen nog een ochtendprogramma vandaag in Khao Yai en omdat de rest al weg ging mochten we kiezen hoe laat we wilden vertrekken. Half 9 leek ons wel een schappelijke tijd. We werden naar een grote markt gebracht en hier wachtte Mo al op ons om ons een rondleiding te geven en ook hier weer vanalles te vertellen over alle kruiden, groenten en gerechten. Ze verkochten echt van alles. Van varkenskoppen tot nog levende vissen en alle stukken daar van in ondefinieerbare sauzen. Daar zijn wij toch echt niet aan gewend.

Daarna gingen we rock paintings bekijken van wel 4000 jaar oud. Ze waren goed bewaard gebleven. Ook hadden ze op de enorme zandstenen die er lagen buddha's geschilderd.

Terug bij het resort kregen we lunch en konden we nog lekker afkoelen in het zwembad voordat we om 2 uur naar Ayutthaya gebracht werden. We hadden ons alleen niet helemaal gerealiseerd dat we morgenvroeg om 6.30 alweer opgehaald worden :-S Dat werd dus Ayutthaya in 1.5 uur ;-) We wilden gaan lopen maar de eigenaar van het hotel wist in gebrekkig Engels uit te leggen dat t wel 3-4 km was en dat ie wel een tuktuk kon laten komen. Oke: doe maar dan. Hij wilde 100 bath hebben en zelfs dat vonden we prima want we hadden haast ;-)
Eerst naar de Wat Phra Ram (een soort Ankor Wat in t klein). We waren er wel met het gouden uur dus om foto's te maken was t mooi licht. Daarna wilden we naar Wat Mahathat waar je ook de vastgegroeide buddhakop tussen de boomwortels hebt. Op t kaartje in t boek leek het niet zo ver, en die was langer open, dus daar zouden we wel "ff" naartoe lopen. Wat we alleen niet door hadden was dat we de verkeerde kant op liepen. Haha. Toen er na een tijdje een tuktuk voorbij kwam die vroeg  of wel een tuktuk wilden zeiden we ja graag. Die reed ons vervolgens weer terug naar de eerste tempel en daar voorbij (de andere kant op) naar de 2e.

Dichtbij was de avondmarkt en daar hadden we eindelijk een pad Thai kraampje gevonden. Lekker gegeten voor maar n euro pp :-D

Toen terug naar t hotel. Ayutthaya Homestay (dachten wij. En voor t eerst had ik de reispapieren natuurlijk niet bij me). De chauffeur wist waar het was zei ie. Maar hij stopte na een tijdje bij een hotel. Uhm...Nee dit is t niet :-S Toch maar daar naar binnen om te vragen of we op de Wi-Fi mochten. Daar deden ze nogal moeilijk over want dat was alleen voor gasten maar uiteindelijk mocht t toch. Bleek het Athithara homestay te heten. Oeps. Ayutthaya, Athithara: voor ons klinkt het allemaal hetzelfde. Voor iets meer geld werden we uiteindelijk netjes op de goede plek afgeleverd ;-) Weer wat geleerd voor de volgende keer.

Morgen gaan we naar Elephants Works waar we 2 dagen gaan helpen met het verzorgen (voeren, wandelen, wassen) van opgevangen olifanten. Ik ben heel erg benieuwd.