Khao Yai dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Khao Yai dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Khao Yai dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Weg uit de drukte van Bangkok: op naar Khao Yai NP. We werden opgehaald en de chauffeur vroeg of ie n foto van ons mocht maken voor zn baas. Uh...ja? Tis sowieso n gek land hier want iedereen noemt mij sir. Dat dat aan de telefoon gebeurde kan nog enigszins maar op straat?

Anyway, na 2.5 uur kwamen we aan bij ons resort in Khao Yai. Super mooi en wat een rust! Lekker ruime kamer met een gekko (die hopelijk alle muggen voor ons op gaat eten) en n badkamer en buiten douche. Hoe leuk! En 2 zwembaden terwijl er bijna niemand is. We hoefden pas om 4 uur te vertrekken dus we konden nog lekker een paar uur aan ons privé zwembad liggen :-D

Om 4 uur gingen we met n Nederlands stel, Nederlands meisje en Iraanse jongen en 2 meiden uit Deutschland! op pad. Eerst naar een lokale markt waar de gids ons alles vertelde over groenten en fruit. Ze hadden ook insecten maar we hebben hadden niet zo'n honger ;-)
Daarna gingen we naar een grot waar je kleine vleermuizen van best dichtbij kon zien. Deze vleermuizen eten fruit en zijn maar 10 cm groot. De laatste stop zou een andere grot zijn waar we grote vleermuizen uit zouden kunnen zien vliegen maar ze waren vroeg vertrokken vandaag dus zagen we onderweg al de enorme zwermen met vleermuizen die op jacht gaan. Het konden er wel een miljoen zijn zei onze gids! Heel mooi om te zien. We hadden een chauffeur die echt heel goed vogels en andere dieren kon spotten (en daar super mooie foto's van kan maken met n mobieltje door de lens van een verrekijker) dus dat belooft veel goeds voor als we morgen het park in gaan.

Als avondeten kozen we voor vis en groene curry. Volgens de jongen die de bestelling op kwam nemen qua piitigheid een 4 maar dat was dan toch wel n Thaise 4 ;-) wij zouden t zeker een 9 geven. Gelukkig hadden we bier om mee te blussen. En we moeten natuurlijk n beetje trainen zodat we straks ook straf kunnen eten.

We vinden het trouwens wel leuk als jullie een berichtje achter laten :-)