Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag was het tijd voor iets meer inspanning en cultuur. We hadden een fietstour geboekt. Het plan was om met een taxi daar naartoe te gaan maar het werd een tuk tuk en n bootje. Ruim op tijd waren we bij de tempel waar de fietstocht zou starten. Er was maar 1 doorgang om bij het beginpunt van de tour te komen maar van de bewaker mochten we er daar niet door. En aangezien hij een geweer vast had hebben we toch maar naar m geluisterd.. Uiteindelijk naar de organisatie gebeld waar we geboekt hadden (tot 3 keer toe: de telefoonkosten zijn waarschijnlijk duurder dan de trip zelf) maar na een uur wachten werden we eindelijk opgehaald. Hoera!
Er waren nog 2 anderen die deze tour ook geboekt hadden (Nederlanders, hoe kan t ook anders) en met onze mountainbike gingen we op pad. Eerst naar een tempel, daarna in een vijver midden in de stad schildpadden voeren. Dat was best grappig. De gids had 2 bakjes met stukjes worst gekocht en lange stokjes zodat we ze konden voeren. Dat was een relaxte activiteit! Daarna was het tijd om ons zelf te voeren. Het was inmiddels lunchtijd en onze gids bracht ons naar een tentje waar ze volgens hem de lekkerste saté hadden. Hij bestelde bij omliggende kraampjes nog allerlei dingen die we konden proeven en zo was onze lunch compleet.

Toen gingen we via chinatown en de bloemenmarkt naar de tempel met de grootste zittende boeddha: 16 meter hoog en 11.4 meter breed. Echt enorm!

Na de tour zijn we nog samen met de andere 2 van die fietstour naar de langste liggende boeddha gegaan (46 meter lang 15 meter hoog!). Leuk om gezien te hebben maar dat was het dan ook wel. Het was er heel erg druk en dat haalde de charme er een beetje van af.

Met onze nog steeds rode hoofdjes (Ik mag niet klagen over t weer maar als t voelt als 40 graden dan begin ik zelfs te zweten ;-) zijn we nog naar het koninklijk paleis gelopen maar daar waren ze net iedereen naar buiten aan t vegen omdat ze dicht gingen. Dan maar een tuktuk in en terug naar het hotel voor een heerlijke verkoelende duik.

Vanavond hebben we gegeten in China town. We hadden niks afgesproken maar liepen daar tussen duizenden anderen mensen de twee Nederlanders van de fietstour tegen het lijf. We hebben gezellig met zn vieren gegeten. Desiree wilde als voorafje wel inktvisjes op n stokje. Dat bleek uiteindelijk een halve maaltijd te zijn. En daarna nog lekkere vis (waar ik normaal niet zo van ben als je m in zn geheel op je bord krijgt) en kip curry met rijst. 4 grote biertjes er bij en wij waren tevreden. Terug met de tuktuk (waar we vanmorgen nog 250 bath betaalden zeiden we nu gewoon met n stalen gezicht dat 100 de max is) en zometeen lekker slapen. Morgen moeten we vroeg op om naar de floating market te gaan.