Vic falls dag 2 - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Vic falls dag 2 - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Vic falls dag 2

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Mei 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Gister, toen ik ging uitrekenen hoeveel dingen ik nog moest wassen om genoeg te hebben voor t/m t einde van de reis, realiseerde ik me opeens dat het nog maar 4 dagen zijn. En die laatste dagen gaan altijd zo verschrikkelijk snel. :-O

Vanmorgen hadden we 3 uur de tijd om de victoria falls te voet te gaan bekijken. We zouden nat worden tot op ons ondergoed zei Ian, de eigenaar van de lodge, al. We trokken dus kleren aan die snel zouden drogen en n regenjas. Camera's in n plastic zak en daar gingen we. Eerst naar het standbeeld van David Livingstone die in 1840 als eerste niet Afrikaan de Falls ontdekte. Daarna liepen we de hele route langs de falls met ongeveer 10-15 uitkijkpunten. We zijn er net na de regentijd dus aan water geen gebrek. Het is echt de rook die dondert (dat is de letterlijke vertaling van de oorspronkelijke naam) . Je kon door alle mist van het water wat omhoog spat niet super veel zien jammer genoeg maar het is wel indrukwekkend.
Na 2/3 van de route gelopen te hebben waren we nog aardig droog dus we dachten dat Ian nogal overdreven had maar toen kwam t stuk waar je echt een enorme stortdouche over je heen kreeg en alles wat niet onder de regenjas zat was in n paar seconden doorweekt :-O Ik wilde eigenlijk teruglopen want ik ben van suiker maar Desiree vond dat we tot t einde door moesten lopen want nu waren we toch al nat. Oké....mopper mopper. Op t einde zagen we de brug over de rivier en 2 regenbogen. Daarna via n iets andere route terug gelopen en voordat we terug waren, waren we al weer droog.
Onderweg "moesten" we nog op de foto met 3 Afrikaanse meiden. We zijn ware celebrities hier want op de tafelberg wilde er ook al iemand met me op de foto ;-)

Snel terug naar de lodge, opfrissen en lunchen en daarna naar de grote souvenir markt waar ik mn laatste geld voor dit moment uitgegeven heb. Missie geslaagd. We hebben eigenlijk weinig tot geen marktjes gezien verder. We dachten veel (te veel) dollars meegenomen te hebben maar we hebben er in Vic falls alles in 1.5 dag doorheen gedraaid :-O Ach ja: je leeft maar 1x he ;-)

Met nog 3 (korte dit keer) politie stops onderweg reden we door naar Hwange NP. Hier hebben we n avond/nacht game drive gezien maar we zagen alleen buffels toen het nog licht was. Omdat het zoveel geregend heeft is het heel groen en dicht begroeid. Mooi natuurlijk maar dat maakt t n stuk lastiger om dieren te spotten.