Vic falls! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Vic falls! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Vic falls!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Mei 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

En dan is t eindelijk zover dat je in Vic falls bent en dan voel je je allebei niet top. Ik werd vannacht wakker omdat ik t gevoel had dat mn eten er weer uit kwam. Maar ik wilde niet overgeven dus heb ik n uur liggen draaien tot ik weer in slaap viel. Bij Desiree wilde t eten ook naar buiten maar dan aan de andere kant. We zullen jullie de details besparen :-O

We vertrokken op tijd richting de helikopter vlucht. De prijs was al fors maar toen bleek dat er ook nog 12 dollar park entree moesten betalen. Maar goed: niet meer gaan was geen optie meer natuurlijk. We gingen in groepjes van 3 in n helikopter. Het was super mooi. Alleen zo kun je denk ik echt goed zien hoe groot en indrukwekkende ze zijn. En doordat er zoveel mist omhoog komt zie je heel veel regenbogen.

Daarna was het tijd voor nog wat extra adrenaline. We hebben nog getwijfeld over de gorge swing (kijk maar eens op YouTube: gorge swing vic falls). Desiree wat langer: ik maar heel even. Maar ouders wees gerust: we hebben t niet gedaan :-P
Wel de tandem zipline, waarbij je met 90-110 km/uur naar beneden gaat in n hoek van 45 graden en daarna weer omhoog door de snelheid. Tot je in t midden stil hangt en je van daaruit weer omhoog getakeld wordt. Het was wel vet om te doen. De enorme kloof onder je en n super mooi uitzicht. De gorge swing had n vrije val van 65 meter dus de kloof is best diep.

We waren ook nog op de lokale markt waar ze zo ongeveer alles willen ruilen tegen n souvenir. Ze wilden mn schoenen of mn zonnebrand wel. Uhm...iets zegt me dat ik dat allebei zelf nog nodig heb.

De laatste excursie vandaag was de sunset tour. N boottocht van 2 uur om, je raadt het al, de zonsondergang te bekijken vanaf de Zambezi rivier. We zagen zoveel olifanten en nijlpaarden dat we weinig interesse hadden in de zonsondergang ;-) en er was heeeel veel gratis drank en snacks dus... redelijk tipsy kwamen we terug en deelden n taxi met mensen die nog veel meer gedronken hadden dus de chauffeur moest een aantal hele valse versie van de liedjes uit de lion King aanhoren. Och erm.

• 12 Mei 2017 - 14:18

Fien: