Okavango - Reisverslag uit Maun, Botswana van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Okavango - Reisverslag uit Maun, Botswana van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Okavango

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 Mei 2017 | Botswana, Maun

Desiree wilde vannacht naar de wc maar dacht dat er n nijlpaard voor onze tent in t water zat dus ze is uiteindelijk niet gegaan. We hadden de afspraak dat als we iets zagen dat we elkaar wakker zouden maken maar aangezien ze m alleen hoorde heeft ze me lekker laten slapen :-) Dat waardeer ik.

Vandaag gingen we met een mekoro op pad. Dit is n lange, smalle boot die wordt voortgeduwd door iemand met een lange stok die achterop staat. We hoefde dus zelf niks te doen: alleen zitten en rondkijken. Dat moet wel lukken ;-) Froegah werden ze van hout gemaakt maar tegenwoordig niet meer omdat ze dan te weinig hout over houden om bijv mee te koken. Nu zijn ze van kunststof en daardoor ook n stuk lichter en makkelijker voort te duwen.

Er konden spinnen, kikkertjes en slangen (...) in de boot springen onderweg maar ze verzekerden ons dat ze niet giftig waren. Goh wat een geruststelling.

We zagen onderweg n paar mini kikkers en n nijlpaard (op flinke, veilige, afstand).
Daarna meerden we aan bij n ander eiland waar we een wandeling gingen maken op zoek naar bij olifanten. We hebben helaas alleen olifanten poep gezien. Na 2 uur wandelen werden we terug gebracht in de mekoro. Onderweg maakte onze mokoro "duwer" nog een ketting van waterlelie voor ons (ze weten hier wel hoe ze hun fooi moeten verdienen ;-))

De lunch stond al klaar (struisvogel hamburgers: je proeft t verschil eigenlijk niet echt met rund. Dus dit smaakt voor de verandering niet naar kip :-P) en daarna waren we n paar uur free mandela. Tijd om lekker (warm!) te douchen en n tukje te doen.

Aan t einde van de middag maakten we nog n wandeling over ons eigen eiland om de bomen en struiken te bekijken die ze als medicijnen gebruiken. We zagen nog een mooie bijeneter onderweg. We gingen met de boot terug om de zonsondergang vanaf het water te bekijken maar de zon zat achter de wolken dus we zagen m niet.

Het is een wilde dag want ons avondeten was koedoe (geen idee of je dat zo schrijft) van de BBQ met knoflook brood en gekruidde aardappels. Erg lekker. Wij komen niks te kort hier ;-)

S avonds bij het kampvuur hebben we Afrikaanse muziek geluisterd en ze wilden ook graag Nederlandse muziek horen maar mijn mp3 speler lag nog in de truck en op mn telefoon staat geen muziek. Desiree haar telefoon was helaas (?) :-P leeg maar iets zegt mij dat daar geen Nederlandstalige muziek op staat. Morgen als we weer wifi hebben dan zullen we eens iets moois downloaden.