Richting de Okavango rivier - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Richting de Okavango rivier - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Richting de Okavango rivier

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Mei 2017 | Namibië, Spitzkop

Vroeg opstaan loont. Dat bleek vanmorgen. Zelfs Desiree was het daar mee eens dit keer ;-)

We deden nog een korte gamedrive voordat we Etosha uit reden. We gingen bij een paar waterpoel en kijken waar dieren soms komen drinken. Gister zagen we bij geen enkele waterpoel dieren omdat het de afgelopen tijd veel geregend heeft en er dus water genoeg is. Vandaag zagen we bij de 2e waterpoel 6 jeeps staan, wat meestal een teken is dat er iets bijzonders te zien is. En dat was ook zo. Er lagen 8 leeuwen! 2 mannetjes met flinke manen en de rest vrouwtjes en jonge mannetjes. Ze lagen daar super relaxt. Onverstoorbaar. Sommige leken wel dood :-O Leeuwen zijn eigenlijk hele luie dieren en slechte jagers. Leeuwen jagen maar maximaal 3 uur per dagen. De rest van de tijd rusten ze uit of slapen ze. Klinkt niet slecht eigenlijk ;-)

Tot Grootfontein was Namibië eigenlijk redelijk westers maar van het ene op t andere moment veranderde het landschap en zag je eigenlijk alleen nog houten hutjes en golfplatenhuisjes. Veel mensen lopen met hun koeien en schapen langs en half op de weg. Het was dus goed opletten voor onze chauffeur terwijl wij achterin lagen te knorren ;-)

Het was een lange reisdag maar dat is niet zo erg. Het landschap is mooi en de wegen waren vandaag goed (iig verhard tot de laatste 4 km tot aan het kamp waar vaak trucks vast komen te zitten maar wij gelukkig niet want deze jongen duwen we er niet zomaar uit vrees ik). Muziekje er bij: wie doet me wat. (Misschien Desiree als ik m te hard zet want ik heb 5 CD'S met het foute uur op mn mp3 speler staan (Thanks Mat! :-))

We kamperen langs de oever van de Okavango rivier en morgen gaan we met n speedboot de Okavango delta in. N moerasgebied waar heel veel vogels en andere dieren zitten (zoals muggen :-S). Hier zijn we redelijk afgesloten van de buitenwereld. Er is geen stroom maar hopelijk wel n douche :-)

Ze hebben hier super grappige wc's trouwens :-P