Sitting, waiting, wishing - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Sitting, waiting, wishing - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Sitting, waiting, wishing

Blijf op de hoogte en volg Lisette

30 April 2017 | Namibië, Swakopmund

Vol goede moed gingen we vanmorgen op pad richting tankstation. Dat was 30 km en voor de zekerheid had onze gids/chauffeur/kok/monteur er 60 liter diesel ingegooid. Bij het tankstation zat ook n bakkerij die heel bekend is om zn appeltaart. N beetje vroeg maar wij hebben onze cake van de week alvast gehad ;-) Daar hebben we 180 liter diesel getankt wat zeker genoeg zou moeten zijn tot Swakopmund.

Jullie voelen m misschien al aankomen maar 3 km verder stonden we weer stil. Ruim 1.5 uur waarin de chauffeur geprobeerd heeft om m zelf te maken en daarna is ie terug gelift naar het tankstation om te kijken of er n monteur was. Gelukkig was er een en die kwam ons helpen. Er leek lucht in de brandstofleiding te zitten en dat heeft hij er uit proberen te halen. De truck startte weer en we konden verder. Dit bleek maar van korte duur en nog geen km verder stonden we midden op de weg stil. De monteur had wel zn nummer achter gelaten voor als er iets zou zijn. Hij kwam weer terug en uiteindelijk had ie m weer aan de praat (terwijl wij ondertussen links van de truck zaten te lunchen: eigenlijk ook midden op de weg. Dat zag er wel komisch uit denk ik). We gingen voor n proefrit richting tankstation en die duurde ook maar 1 km. Uiteindelijk hebben ze weer diesel gehaald om ook dr andere tank te vullen (de truck heeft er 2 van ruim 400 liter per stuk) en daarmee was het probleem na 6.5 uur eindelijk opgelost. Waarschijnlijk is de brandstofsensor (? Ofzoiers: ik ben geen monteur :-P) van de rechter tank kapot. Dus we rijden als het goed gaat nu de rest van de reis op de linker tank.

Wel fijn dat het nu gebeurde en niet in n natuurpark of op de terugweg naar Johannesburg.

Het is lastig om iets te regelen in Afrika. Het kan lang duren en op zondag is alles dicht en bijna niemand bereikbaar. Een nieuwe truck zou uit Johannesburg moeten komen en dat kost minimaal n dag (en heel veel geld) dus daar kiest n organisatie niet zo snel voor. Gelukkig is het uiteindelijk opgelost en konden we verder. De sfeer was ook vandaag prima want er stond vanmiddag voor ons niks op het programma wat niet naar morgen verschoven kon worden.

TIA: this is Africa ;-) Ik was al bang dat we nog n nacht tussen de krekels moesten slapen maar we slapen nu lekker 2 nachten in n lodge.

• 01 Mei 2017 - 09:06

Heidi:

Wat een avonturen :-) tikkie herkenbaar haha...Gelukkig kunnen jullie nu weer op pad met de truck! Veel plezier daar in Afrika en success met beestjes spotten!