Robben Eiland en de tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Robben Eiland en de tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Robben Eiland en de tafelberg

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 April 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Desiree staat lekker onder de douche na een vermoeiende dag dus ik heb even tijd om een verhaaltje te typen.

Vanmorgen gingen we naar Robben Eiland. Toch wel indrukwekkend om te horen hoe de mensen die daar vast zaten behandeld werden en hoe hun leven in de gevangenis was. We kregen een rondleiding van een ex gedetineerde en hebben uiteraard ook de cel van mandela gezien. Na de bootie terug zouden we weer opgehaald worden door de taxi die ons gebracht had maar die stond et niet. Omdat we later waren dan gepland dachten we dat ze al weg was. Gelukkig was er nog een man zo vriendelijk om aan te bieden ons voor 3x zoveel geld terug te brengen... Wat waren wij blij toen net tijdens die discussie alsnog de taxi van die ochtend eraan kwam! :-D

Na een halve introductie van de gids (omdat wij later waren was hij helaas al begonnen aan zn verhaal) gingen we naar de tafelberg om deze te beklimmen. Het was 'maar' 3 km en 700 meter omhoog. Onze gids dacht we het wel in 2 uur moesten redden dn dan hadden we boven nog ruim n uur om foto's te maken. Helaas liepen we verkeerd (hij had gezegd dat we de hele tijd links moesten blijven gaan maar was daar 1 uitzondering naar rechts bij vergeten :-O) en het was echt super zwaar. Stukken die heel steil omhoog gingen en bijna allemaal flink hoge treden). We waren zo blij (en half dood want het was 30 graden maar daar zal ik verder niet over klagen ;-)) toen we boven waren! Ik verheugde me al ruim n uur op ijskoude cola als we boven waren maar eenmaal boven ontdekten we dat we eigenlijk 10 minuten later al beneden moesten zijn. (We zouden met de kabelbaan naar beneden gaan). Tijd om te drinken hadden we niet. Snel wat foto's maken en weer door.
Net in de supermarkt drinken gehaald. Ik was zo kapot (we hadden tijdens de wandeling veel te weinig eten en drinken bij ons) dat ik bijna de eigenaar was van de hele koeling en het halve koekjesschap :-O

De groep os nu compleet en we gaan zo ergens in t waterfront eten.

• 23 April 2017 - 11:32

Anne Kusters:

Désirée en Lisette,

Echt weer heel leuk om zo jullie avonturen een beetje te kunnen volgen!:) Er zullen er vast nog veel volgen komende tijd. Heel veel plezier voor jullie gewenst, geniet ervan!

Groetjes,
    Anne

• 24 April 2017 - 09:44

Ruud:

Robben nog gezien?

• 25 April 2017 - 22:01

Ellen Mattaar:

Hallo Lisette en Désirée,

Volgens Cindy is afzien ook genieten.....(ik heb het zelf ook nog niet ontdekt hoor), máár....jullie hebben wel plaatjes vanaf de Tafelberg! TOP!

groetjes,
    Ellen M

• 09 Mei 2017 - 18:48

Jenneke:

Nog even ook een laate reactie hier. :D Wat is het waterfrond toch mooi. Mooiste plek van heel kaapstad. Hoop dat jullie dat ook zo hebben gevonden.