Santa Cruz - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Santa Cruz - Reisverslag uit Isla Santa Cruz, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Santa Cruz

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 Juni 2015 | Ecuador, Isla Santa Cruz

De laatste volledige dag brachten we door op Santa Cruz. S ochtends gingen we als eerste naar de hooglanden om schildpadden te gaan zoeken. Die hebben we een aantal gevonden maar de hele grote exemplaren zaten helaas op het strand, waar wij niet kwamen. Maar de oudste die we gezien hebben was toch ongeveer 80 jaar en 120 kilo.

Hierna was het tijd voor nog meer schildpadden bij het charles darwin center. Dat had ik me toch iets anders voorgesteld. Je ziet eigenlijk alleen de verschillende schildpadjes die uit het fokprogramma komen en niks van het center zelf.

Daarna was het tijd voor lichte paniek. Onze vlucht naar Guayaquil was de volgende dag zwaar vertraagd en we zouden daardoor de vlucht met KLM missen. Misschien moesten we langer blijven of heel lang in Ecuador wachten op de volgende vlucht. Onze gids ging proberen om ons om te boeken en ondertussen belden wij het djoser noodnummer. Die na 5 minuten in de wacht en mijn uitleg van het probleem dachten dat we in Santa Cruz Tenerife waren en dat we naar Avianca zouden vliegen (terwijl dat de vliegtuig maatschappij is). Dat geeft de burger moed. :-S Gelukkig kon onze gids ons om boeken want ondanks dat een week langer Galapagos geen straf zou zijn is het ook fijn om weer naar huis te kunnen.