Vamos a la playa! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Vamos a la playa! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 Juni 2015 | Ecuador, Puerto López

We horen het al de hele reis: Vamos! Maar vandaag was het dan eindelijk vsmos a la playa. Op naar het strand en de warmte. We moesten er wel ongeveer 8 uur voor in de bus zitten maar het was de moeite waard. We vertrokken met een temperatuur van 10 graden en n paar uur later was het 30 graden! De dikke jas en spijkerbroek kunnen hopelijk de rest van de vakantie in de tas blijven en eindelijk kunnen de korte broeken en hemdjes eruit :-)

We hebben vanavond al de son in de see sien sakken dus t begin is gemaakt!

Morgen gaan we naar Isla de la Plata: een eiland 40 km van de kust waar ook al heel veel dieren zitten. Zoals de blauwvoet jan van gent (die we niet op Galapagos gaan zien) en zeeleeuwen en schildpadden. Hiermee kunnen we hopelijk ook snorkelen. En het walvis seizoen is ook weer geopend dus als we veel geluk hebben zien we die onderweg ook nog (al is de kans daarop volgens Desiree groter als zij niet meegaat dus daar moeten we morgen misschien nog ff over stemmen ;-))
Het is 2 uur varen en het zou voor mij al een hele vooruitgang zijn als ik meer zie dan de binnenkant van een plastic zakje :-S De worderpillen uit Amerika en polsbandjes tegen zeeziekte liggen klaar dus fingers crossed!

Het was wel mooi dat eigenlijk iedereen een wetsuit wilde huren (omdat t water verrassend koud kan zijn) maar degene waar we de tour boekte zei dat t niet nodig was (en dat ie maar 2 wetsuits had) dus ik ben benieuwd wat morgen waar blijkt te zijn. Ik ben iig blij dat we een eigen snorkelsetje meegenomen hebben want ik moet nog zien dat die er wel genoeg zijn..

Morgen vertrekken we pas om half 10 dus als we niet naar de vismarkt gaan kunnen we voor t eerst uitslapen (tot 8 uur ;-))

Buenas noches!

• 22 Juni 2015 - 10:14

Karin Geuijen:

Heej Lisette en Desiree,

Ik had er niet meer aan gedacht om jullie verhaaltjes te lezen dus ben even een inhaalslag aan het maken.
    Het klinkt allemaal heel herkenbaar, en ik kan me precies voorstellen hoe het was in de jungle, in Banos, bovenop de koude vulkaan en in de hoedenmakerij in Cuenca...
    Op naar de warme temperaturen, en ja... Het water is koud, zelfs met wetsuit :)....

Heel veel plezier nog daar.

• 22 Juni 2015 - 12:16

Lisette:

Aii...ook bij isla de la plata? Hij zei dat t 22 graden was. Maar dat zegt me niet zoveel. Op Galapagos is t sowieso koud ja. Hopelijk hebben ze daar meer wetsuits :-S