Jungle dag 2 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Jungle dag 2 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Jungle dag 2

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

15 Juni 2015 | Ecuador, Tena

Na een onrustige nacht besloten we toch om om kwart voor 6 op te staan en in ongeveer 10 minuten boven naar een uitkijkpunt te lopen. Het begint dan te schemeren en dan is de kans het grootste dag je vogels ziet. Gelukkig was het helder dus we hadden een prachtig uitzicht. Vogels hebben we wel gezien maar ze waren te ver weg om te fotograferen.

Na het ontbijt gingen we een boottocht van ongeveer 2 uur maken naar een dierenopvang. Onderweg zijn we nog gestopt bij een kiezelstrandje waar mensen goud aan het zoeken waren. Désirée heeft het ook geprobeerd maar helaas...ze heeft haar vakantie niet terug kunnen verdienen daar.

Onderweg in de boot werd de lucht heel erg donker en heeft het flink geregend maar gelukkig zaten we droog en was het weer zonnig toen we bij de dierenopvang aankwamen. Hier werden dieren opgevangen die door mensen als huisdier gehouden waren bijv. Eenderde sterft al in de eerste 2 maanden quarantaine, nog een derde kan nooit teruggeplaatst worden in de natuur omdat ze teveel aan mensen gewend zijn en zelf geen eten kunnen zoeken en de rest wordt gelukkig wel terug geplaatst.

Toen het om half 2 eindelijk tijd was voor lunch gingen we met de boot naar een strandje en kregen we nasi in een bananenblad. Dat hadden ze die morgen gemaakt en het was nog warm (omdat het in een ´koel´box bewaard was). Een aangename verrassing :-)

Daarna konden de mensen die wilden gaan tuben (in een binnenband van een auto) op het water gaan drijven met de rivier mee. Dat wilden wij wel dus samen met nog 2 anderen dreven we lekker in het zonnetje met de stroom mee. De rest durfde niet meer.

S avonds onweerde het flink en ben ik na het eten naar bed gegaan. Désirée ging nog naar het kampvuur met borrel en daarna hebben we heerlijk geslapen.

• 18 Juni 2015 - 23:07

Annelies:

Wat zijn jullie toch een dare devils, prachtig!