Jungle dag 1 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Jungle dag 1 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Jungle dag 1

Door: Désirée en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Juni 2015 | Ecuador, Tena

De eerste volle dag in de jungle gingen we een wandeling maken van ongeveer 2 uur, met een gids. Het ging flink omhoog en omlaag en stukken door een riviertje. Gelukkig was het merendeel in de schaduw want het was goed warm. Er zitten in de jungle niet heel veel dieren maar we hebben wel verschillende soorten planten en mooie uitzichten gezien.

Toen we terug waren kregen we een welverdiende lunch en daarna gingen we op bezoek bij het Idianendorp aan de andere kant van de rivier waar onze gids uit de jungle woonde. We kregen een demonstratie hoe ze daar potjes bakken en ze hadden een delicatesse voor ons: hele dikke wormen (voor degene die wel een expedite robinson gezien hebben: die witte met een kop die ze er daar af moeten bijten omdat ze anders bijten). Gelukkig werden ze voor ons in stukken gesneden en op het vuur geroosterd. Ik dacht in eerste instantie geef mijn portie maar aan Fikkie maar toen Désirée vol overtuiging vertelde dat ze naar BBQ worstjes smaakte wilde ik ook wel stukje proberen en zowaar: het was eigenlijk best lekker! :-D

Weer aan ´onze´ kant van de rivier gekomen hadden we nog een uurtje over en gingen we op vlinder jacht. Die zaten daar namelijk heel veel maar het vergt nogal wat geduld om ze op de foto te krijgen. Het is toch een aantal keer goed gelukt.

Na het avondeten konden de liefhebbers nog een wandeling door de tuin bij de lodges maken om in het donker op zoek te gaan naar spinnen, schorpioenen en kikkers. Ik ben niet mee gegaan maar Désirée wel! Als een soort van therapie om over haar spinnen angst heen te komen. Ze hebben tarantula´s gezien (van zeker een cm of 10 doorsnede en geloof het of niet: dat is dan nog een jonkie :-O), een schorpioen en een aantal kikkers. S nachts heeft ze er wel flink over gedroomd dus ik weet niet of de shock therapie geholpen heeft.