Nevelwouden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Nevelwouden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Nevelwouden

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Juni 2015 | Ecuador, Quito

Vandaag hadden we eigenlijk een vrije dag in Quito maar wij hadden vanuit Nederland al een dagtrip naar de nevelwouden van Bellavista geboekt.
Nadat we om 4 uur Nederlandse tijd naar bed waren gegaan hadden we heerlijk geslapen en stonden we op het niet echt vakantie achtige tijdstip van 6 uur, locale tijd, weer op.

Samen met een wat ouder echtpaar uit Australië, een meisje uit Amerika en n Duitsers (jaja: zelfs hier ontkom je er niet aan ;-)) reden we in ongeveer 2 uur naar de nevelwouden. Onderweg zagen we nog een slangetje en Desiree heeft een prachtige foto gemaakt.....van zn staart :-P

Vlakbij de lodge hingen een aantal bakjes/flesjes met een soort nectar of suikerwater en hier zagen we al de eerste kolibries rond vliegen en brommen :-D.

Na het ontbijt hebben we een wandeling van 3.5 uur gemaakt. En ondanks dat we gelukkig weinig last hebben van de hoogte, is je conditie vergelijkbaar met die van een 80 jarige als je een stuk steil omhoog bent gelopen. Tijdens de wandeling zagen we verschillende vogel en planten soorten en ook kikkertjes van nog geen cm groot! (Niet giftig trouwens).
Op de terugweg naar de lodge zagen we nog een toekan maar die zat erg hoog in de boom. Ondanks dat hebben we natuurlijk wel een poging gedaan om er foto's van te maken.

Na de lunch konden we optioneel een stuk afdalen om andere kolibrie soorten te bekijken. Dat hebben we natuurlijk gedaan! In totaal hebben we ieder bijna 300 foto's gemaakt en daar zitten best mooie tussen :-). Ik zal zo proberen om via mn telefoon iets te uploaden. Geen idee of dat lukt.

Vanavond nog lekker gegeten in het centrum van Quito met onze eerste serveca. Morgen gaan we richting Otavalo.

Weltruste!

Desiree en Lisette

• 11 Juni 2015 - 08:44

Monique:

wauw, wauw,wauw ! Klinkt goed, jullie hebben al veel gezien! Veel plezier op de Indianenmarkt in Otavalo!

• 11 Juni 2015 - 09:30

Marij :

Leuk om weer een verslagje te lezen van jullie avonturen.
    Jullie maken wel een selectie van de vakantie foto's als we deze komen bekijken als jullie terug zijn? ;) hihi

• 11 Juni 2015 - 14:19

Joke:

Ja gelukt!! Word een avondvullende presentatie als jullie terug zijn....alleen al van dag 1 hahaha

• 12 Juni 2015 - 11:56

Lisette:

Als je er genoeg van gedronken hebt wordt mijn Spaans er qua schrijven niet beter op :-P Het moest 'natuurlijk' cerveza zijn. Met dank aan de spellingscorrectie van mijn persoonlijke tolk: Desiree :-)