Laatste dag :-( - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Laatste dag :-( - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Laatste dag :-(

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 November 2012 | Tanzania, Mangapwani

Gisterochtend om half 6 opgestaan en om 6 uur vertrokken richting de zuidkuist van het eiland. We gingen samen met 2 Duitsers die in hetzelfde resort zitten. Het was bijna 1.5 uur rijden en toen we aankwamen zagen we meteen het super mooie strand met zand dat zo fijn was dat het wel kalk leek. Na onze uitrusting uitgezocht te hebben (flippers, duikbril en snorkel) gingen we de oceaan op (natuurlijk waren er nog een aantal andere bootjes). We zijn ongeveer 2 uur op de oceaan geweest maar hadden niet heel veel geluk. Er waren maar kleine groepjes dolfijnen van 1 tot 3. Soms zagen ze groepen van 15 tot 20! Louis is eerst een paar keer erin gesprongen en ik heb een poging gedaan om foto's te maken (kansloze missie) en een filmpje (wat wel gelukt is). Daarna ging ik zelf ook. Heb in totaal 3 dolfijnen onder water gezien. Super vet! Echt van een paar meter afstand. Je kunt een stukje proberen om achter ze aan te zwemmen maar ze zijn natuurlijk veel sneller en gaan uiteindelijk naar beneden.

Na het zwemmen/dolfijnen spotten gingen we nog ff snorkelen. Het koraal was (aan deze kant van het eiland?) niet echt mooi maar er zaten wel clownvisjes (Nemo!) en andere vissen met mooie kleuren.

We zijn ook nog naar Jozani forrest geweest waar red monkeys zitten die alleen hier voorkomen. Heel fijn dat, wanneer je foto's staat te maken, het opeens begint te regenen en dan blijkt dat de camera tas ondergepist wordt door een aap! :-(

Hierna gingen we nog een wandelingetje maken door de mangrove maar dat stelde niet heel veel voor.

's middags uitgerust aan het zwembad want daar waren we wel weer aan toe naar zo'n inspannende ochtend ;-)

En nu is het alweer de laatste dag... Over een kwartiertje worden we opgehaald en we vliegen vanaf Zanzibar naar Nairobi om half 5 locale tijd. Daarna moeten we bijna 6 uur wachten tot we van Nairobi om 23.40 naar Parijs vliegen (het reisburo wilde het ruim inplannen :-( ) En morgenochtend vliegen we om 9.45 van Parijs naar Dusseldorf. Al met al zijn we toch wel 24 uur onderweg van deur tot deur denk ik.

We hebben een super vakantie gehad. De mooiste tot nu toe, zonder twijfel. Voor het weer zou ik zo nog 5 maanden hier willen blijven maar aan al het goede komt een einde...

Tot gauw!

• 01 November 2012 - 18:01

Marij:

Gaaf!! Benieuwd na de foto's! Ook die kansloos waren ;)
    Een hele fijne reis!! En fijn als jullie straks weer fijn terug zijn :) hihi. Al had ik jullie daar nog wel enkel mooie weken gegunt hoor! Wat zal het hier straks weer stil zijn in huis als timon weg is..
    Doei!x