Kruidentour en stone town - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Kruidentour en stone town - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Kruidentour en stone town

Blijf op de hoogte en volg Lisette

30 Oktober 2012 | Tanzania, Mangapwani

Vandaag onze eerste excursie gedaan. Geboekt bij een local die zich captain kaka noemt. Om 9 uur werden we opgehaald, eigenlijk voor een kruiden tour. Maar gisteravond bedacht ik me dat we bijna alle kruiden al een keer hebben zien groeien (in bijv Indonesie) dus hebben we onze plannen een beetje gewijzigd en gevraagd of we de kruidentour iets korten konden doen en nog naar Stone Town konden gaan. Dit was geen probleem (als je maar betaald is alles mogelijk ;-)).

De kruidentour duurde 2 uur en we zagen veel dingen die we al gezien hadden maar ook nieuwe planten. Zo hebben ze hier een African lipstick plant. Met vruchten die een hele rode kleurstof afgeven. Louis (niet alleen lobster maar ook zaadjes verzamelaar: arme vensterbank die komend jaar weer vol wordt gezet met allerlei potjes....) wilde hier natuurlijk zaadjes van hebben. Gelukkig maakte onze gids ze ter plekke voor ons open want er kwam een enorme spin uit rennen! Gadverdamme. En hij kroop nog bijna op m'n been ook nog :-( De gids heeft m dood gemaakt want hij bleek erg giftig te zijn. Maar goed dat we de zaadjes niet op de hotelkamer eruit gehaald hebben...
We kwamen tussen de plantes iemand tegen die tegen ons zei 'oh you're from Dutchland (geloof het of niet; er zijn nog aardig veel mensen die denken dat dat de juiste benaming voor nederland is...) maar daarna kwam het mooiste. Hij vroeg: so you speak Polish? Waar moet het heen met deze wereld? :-S

Na een heel aantal vruchten geproefd te hebben gingen we naar stone town. Hier werden we meegenomen door een locale gids die ons in een uurtje de historie van Stone Town vertelde. Het is niet echt een mooie stad (100 jaar geleden waarschijnlijk wel maar ze hebben er nooit meer iets aan gedaan) maar dit viel ook in de categorie: het hoort er toch een beetje bij.

Rond 1 uur waren we terug en konden we weer lekker aan t zwembad gaan liggen.

Morgen moeten we om kwart over 5 opstaan want we gaan (als het goed is) met dolfijnen zwemmen in de oceaan! Heb er super veel zin in!

Groetjes!!!

• 31 Oktober 2012 - 22:21

Sybilla Van De Laarschot:

Ziet er allemaal gezellig en lekker uit al die kruiden.
    Mooie foto hopen jullie weer snel te zien.
    Louis is de verbranding weer weg getrokken? daar is beslist ook een kruid voor? laat je maar inspireren door de kruidenman!
    XX Sybilla enLeon