Game drive in de krater - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Game drive in de krater - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Game drive in de krater

Blijf op de hoogte en volg Lisette

26 Oktober 2012 | Tanzania, Monduli

En weer ging de wekker om half 6. En het was toch best frisjes. Ongeveer 8 graden. Brrr... Het lijkt nederland wel! Na het ontbijt werden we opgehaald door 4x4 jeeps want de krater is zo stijl dat je niet met de truck erin kunt (nou ja, misschien wel erin maar niet meer eruit...)

Het bleek echt heel erg dor en droog te zijn met hier en daar wat groene stukken met bomen en struiken. Waarschijnlijk zal het in het regenseizoen er wel anders uitzien.

Iedereen hoopte natuurlijk om neushoorns te zien (zwarte) omdat we die nog niet gezien hadden maar we zagen ze uiteindelijk alleen heeeel ver weg als 2 kleine zwarte stipjes. Er waren veel minder dieren dan we verwacht hadden maar we waren ook al zo verwend de laatste dagen dat we daar niet over zullen klagen.

Wat heel grappig was, is dat we een leeuw zagen liggen met daarachter een stuk of 20 zebra's en die leeuw deed helemaal niks! Terwijl al die zebra's naar m keken. Ze moeten wel heel zeker geweten hebben dat ie geen honger had. Op de weg naar boven zagen we nog een serval kat (nu van heel dicht bij).

Toen we uit de krater waren (en het inmiddels weer lekker 30 graden was geworden en ik 5 lagen kleding minder aan had (en jawel; ik had nog steeds kleren aan!)) reden we richting ons laatste kamp. Onderweg nog ff een half uurtje stoppen om souvenirs te kopen en toen kwamen we bij het meserani snake park aan. Hier zaten slangen in bakken maar ik ben niet gaan kijken want ik wilde liever gaan douchen. Wat een stof overal! Het waren weer 'hot or cold shower'. En natuurlijk had ik het geluk dag ze....koud waren maar ach, inmiddels zijn we er aan gewend (zolang het buiten warm is!).

Toch raar dat het de laatste avond met de rest van de groep is want we moeten al heel vroeg opstaan omdat we naar Kilimanjaro airport gaan om van daaruit naar Zanzibar te vliegen.

We wilden niet vroeg naar bed dus uiteindelijk lagen we er pas om kwart over 12 in. En als er dan vlakbij een feest aan de gang is waar ze tot 4 uur (!!!!) kei harde muziek draaien en je om 4.15 weer op mag staan is dat....niet zo leuk. En dan denk je alles gehad te hebben: begint de moskee ook nog met het ochtendgebed. Alles leuk en aardig maar bidden in stilte heeft toch wel mijn voorkeur.