Serengeti dag 1 - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Serengeti dag 1 - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Serengeti dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Oktober 2012 | Tanzania, Musoma

De tocht naar de serengeti was weer een ouderwetse African massage. We hadden 145 km af te leggen om in de buurt van een meer in de serengeti te komen. Het is een enorm groot park: 14700 km2!

Het park was wederom niet omheind en we stonden ook hier weer samen met onze 'vrienden' van Djoser en Shoestring. Die door de rest van de groep voor Duitsers uitgemaakt worden en niet bepaald vriendelijk en erg luidruchtig zijn.

's avond na het eten, afwassen en flapperen waren er al een aantal hyena's gespot bij de wc in de buurt. We hadden een groot kampvuur gemaakt om ze op afstand te houden. 's nachts lig je toch wel een beetje te luisteren of je iets hoort want natuurlijk had onze gids een aantal mooie verhalen verteld van dingen die ooit gebeurd zijn. Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.

Zo werd er ooit iemand wakker terwijl er een leeuw tegen de tent lag te slapen! Het was toen 's nachts behoorlijk koud en de leeuw vond de warmte die uit de tent kwam wel fijn om tegen aan te liggen.

Ook was er een kok van Sawadee die 's nachts naar de wc wilde en leeuwen zag. Ipv dat hij terug in z'n tent ging, is hij boven op de bus gekropen en daar uiteindelijk in slaap gevallen. 's ochtends ging de hele groep hem zoeken maar konden m niet vinden. uiteindelijk werd hij na een uur zoeken wakker.

Eigenlijk gebeurt er alleen iets als je zelf stomme dingen uithaalt. Zoals iemand die 's nachts naar de wc moest, z'n tent uit ging, een buffel zag, terug ging om z'n camera te halen en foto's ging maken van de buffel. Hij hoort natuurlijk niet voor niks bij de big five en werd waarschijnlijk niet blij van de flitsers maar die persoon hebben ze 's ochtends dood gevonden met de camera ernaast..

We waren dus voorbereid op van alles maar uiteindelijk gebeurde er weinig. Prima geslapen en weinig gehoord. Er waren wel hyena's in ons kamp geweest 's nachts maar die heb ik niet gehoord. Ze kwamen blijkbaar af op vlees wat de kok van Shoestring buiten had gelegd om ze te lokken. (hoe stom kun je zijn?).