Hele dag game drive in Masai Mara - Reisverslag uit Narok, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Hele dag game drive in Masai Mara - Reisverslag uit Narok, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Hele dag game drive in Masai Mara

19 Oktober 2012 | Kenia, Narok

Vandaag een hele dag in Masai Mara NP. Dit park is het keniaanse gedeelte en gaat over in de serengeti, wat in Tanzania ligt (en we volgende week bezoeken).

We hebben eerst een tijdje rondgereden en cheeta's gezien! Ze lagen lekker in de schaduw onder een boom. We hadden ook 's ochtends al een ballonvaart kunnen maken over het park maar dit kostte 450 dollar pp en dat vonden we toch een beetje te veel van het goede.

Daarna reden we naar de Mara rivier. Dit is de plek waar de zebra's en gnoes de rivier oversteken tijdens de grote trek. Er zaten nijlpaarden in het water maar niet alleen dat; op de plek waar ze oversteken zitten ook krokodillen en wat wij zagen was het resultaat hiervan: honderden dode gnoes die langs kwamen drijven in het water! Het was echt ongelofelijk. En nog meer omdat we op die plek onze lunch op gingen eten en je kunt je wel een beetje voorstellen dat de lucht niet heel erg fris rook :-(
We gingen met een gids op zoek naar krokodillen en zagen er een van wel 5 meter lang! Ook zagen we de enorme gieren die op plekken waar de gnoes ophopen zicht tegoed doen aan een lekker stukje rot vlees. Hmmm...

Na weer een uur terug rijden naar het iets meer bevolkte stuk van het park reden we rustig richting uitgang en wat niemand meer verwacht (maar wel gehoopt) had gebeurde: we zagen een luipaard!!! De big five is nu dus al kompleet. Dit was heel bijzonder want onze gids komt hier elke 2 weken en het was al een jaar geleden dat ie in dit park een luipaard gezien had. Je krijgt wat je verdient he; regen op de eerste dagen maar nu wel al een heel aantal dagen zon en.....een luipaard!!!

s avond nog een biertje en vroeg naar bed want we moesten om half 6 opstaan (dit is zeker geen relax/uitslaap vakantie) maar dat deel komt nog wel :-D

• 21 Oktober 2012 - 19:56

Annelies:

So hee, big five compleet.....echt gaaf! Die dode gnoes is wat minder maar ja....

• 21 Oktober 2012 - 21:28

Sybilla En Leon:

Mooie foto`s van het spingen en koekhappen (!) met de locals.
    Fijn dat de big five`s compleet zijn!